سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی به مناسبت برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان

کسی که حسینی باشد زیر بار ظلم نمی‌رود؛ شیعیان جز برپایی ماتم و عزاداری، رسالت مبارزه با استکبار را هم بر دوش دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و پیام آیت الله جوادی آملی و آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی در دانشگاه دامغان آغاز شد.

سالاریان دبیر اجلاسیه گفت: چهارمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» با حضور اندیشمندان و فرهیختگان از ۳۸ کشور جهان در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان در حال برگزاری است .

او افزود: تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و مقام شامخ رزمندگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی از محور‌های برگزاری این اجلاسیه است.

سالاریان بیان کرد: در این اجلاسیه، خانواده شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی حضور دارند.

در آغاز اجلاسیه، شرکت کنندگان با قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)، در شب شهادت آن امام همام نوحه سرایی کردند.

شیخ عیسی قاسم رئیس شیعیان بحرین که به علت بیماری نتوانسته بود در این مراسم شرکت کند، با ارسال پیامی از دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت قدردانی کرد.

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در ایران در این اجلاسیه با اشاره به نبرد قهرمانانه ۵ ساله ملت یمن در برابر دشمنان آمریکایی، صهیونیستی، انگلیسی و اماراتی گفت: این نبرد برای عزت اسلام، آزادی انسان و صلح در کنار حفظ کرامت ملت یمن است.

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این اجلاسیه گفت: پیشرفت علمی در کشور‌هایی غیر از غرب، تهدید سلطه گری غرب است و حتی در مقالات علمی خود اعلام کرده اند آنچه به عنوان مرجعیت علمی از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود تهدیدی است که باید با اغتشاشات سیاسی از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

او تاکید کرد: آنچه در منطقه پایه‌های سلطه را لرزان کرده، دستیابی مجاهدان ما به فناوری و مسلط شدن به سلاح‌های پیچیده غرب است

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در پیامی به مناسبت برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان آورده است: کسی که حسینی باشد زیر بار ظلم نمی‌رود؛ شیعیان جز برپایی ماتم و عزاداری، رسالت مبارزه با استکبار را هم بر دوش دارند.

او ضمن گرامیداشت چهارمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت: از ذات اقدس الهی می‌خواهیم تا به هدف والای شما که همان تعظیم ولایت و امامت امام رضا (ع) در سایه گرامیداشت مجاهدان در راه خداست، ارج و قرب بدهد.

این مرجع عالی‌قدر جهان اسلام با بیان اینکه شهدای ما عموماً و مجاهدان در غربت خصوصاً، ندایی را پاسخ می‌دهند که وظیفه ما را مشخص می‌سازد، تصریح کرد: ما از یک سمت باید ماتم را اقامه کنیم و از سمت دیگر سلاح از دوش بر زمین نگذاریم تا ریشه ظلم و استکبار را به زانو درآوریم و این مهم برنامه دینی ماست.

جوادی‌آملی بیان کرد: کسی که حسینی فکر می‌کند، نه معامله قرن، نه آمریکا و نه صهیونیسم را تحمل نمی‌کند؛ همان‌طور که امام حسین (ع) فرمود من و امثال من به یزید و امثال آن بیعت نمی‌کنیم و این یعنی تا قیام قیامت شیعیان نباید زیر بار ظلم بروند.

با ستم و ظلم مقابله کنید

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز در پیامی به چهارمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت تصریح کرد: به برادران و خواهران ایمانی‌ام در این اجلاسیه درود می‌فرستم. دوست داشتم فضای ایمانی شما را استشمام کنم و در این مراسم کریم شرکت کنم.

او تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که هجرت کنید و با ستم و ظلم مقابله کنید؛ مستضعف برای حفاظت از دینش می‌تواند هجرت کند و انسان نباید از دینش دوری کند.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: اخبارسیاسی ، دشمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.