سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسخه؛

از ناشنوا شدن یک دانش‌آموز به خاطر تنبیه معلم تا چهل تیغ کردن نوزادان برای رفع زردی

در نسخه این هفته به ناشنوا شدن دانش‌آموز، چهل تیغ کردن نوزادان و مشکلات دانشجویان پیام‌نور پرداختیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته پیامک‌های فراوانی به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ برایمان ارسال شده بود مبنی بر اینکه بهمن سال گذشته دو نفر که مورد تایید معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور تهران بودند برای برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دانشجو پول دریافت کردند که طبق گفته دانشجویان از هر نفر مبلغ ۶۰ هزار تومان گرفته شد، اما تا همین امروز این جشن برگزار نشده است.

ما هم سراغ پول‌های دریافت شده را از دانشجویان گرفتیم که گفتند دانشگاه به ما یک لینک را معرفی کرده است که در آخر، آن لینک هم قابل استفاده نبود.

با پیگیری‌های که انجام دادیم مسئولان این دانشگاه پاسخگو نبودند و گفتند که این موضوع به ما ارتباطی ندارد و باید دانشجویان از کانون دانشجویان پول‌های خود را دریافت کنند، اما با توجه به پیگیری ما طبق گفته دانشجویان دوباره مسئولان دانشگاه تاریخ جدیدی را برای جشن فارغ التحصیلی اعلام کردند.

حالا ما هم به همراه دانشجویان صبر می‌کنیم تا ببینیم آیا هفتم و هشتم آذر ماه این جشن برگزار خواهد شد یا خیر؟

چالش بعدی درباره خبری است که چند روز پیش در فضای مجازی و رسانه‌ها خیلی داغ شد مبنی بر اینکه سیلی معاون مدرسه موجب کر شدن دانش آموز شده است که طبق این خبر وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد دستور برکناری معاون را صادر کردم.

طبق خبر‌ها معاون مدرسه که برکنار شد، اما پدر این دانش‌آموز خواستار بخشش معاون شد. حال این سوال از مسئولان آموزش‌وپرورش کشور مطرح است که آیا با اخراج یا برکنار کردن، همه چیز درست می‌شود؟ چراکه در چند روز گذشته یک معلم دیگر دوباره دانش‌آموزی را تنبیه کرده است. حالا باید منتظر شد تا ببینیم آقای وزیر دوباره چه واکنشی نشان می‌دهد.

مورد بعدی نسخه این هفته درباره ۴۰ تیغ کردن نوزاد برای رفع زردی است که این عکس ناراحت کننده از آن در فضای مجازی منتشر شد.

 

ما هم این موضوع را با حسین رضایی‌زاده عضو هیت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان گذاشتیم. طبق گفته وی، در فضای مجازی مکرر با این موضوع روبرو می‌شویم که بدن نوزاد کوچک را به کرات تیغ می‌زنند که به این بهانه زردی آن برطرف شود اما آیا این کار صحیح است. 

موضوعی که وقتی از وزارت بهداشت پرس و جو کردیم تایید نشد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.