سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اوضاع منطقه به سوی آرامش می‌رود/ پشتیبانی آمریکا و اسرائیل از آشوب‌های لبنان و عراق

کارشناس سیاست خارجی گفت: اوضاع عراق تا حدودی رو به آرامش می‌رود و لبنان هم در روز‌های آینده آرامش بهتری خواهد داشت.

جواد منصوری، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولات اخیر در لبنان و عراق اظهار کرد: پس از یک نوع ثبات نسبی که در چند کشور منطقه به وجود آمد، طبعاً اسرائیل و متحدانش در منطقه با حمایت آمریکا برای شکست این ثبات و تداوم هرج‌ومرج، تصمیم می‌گیرند که دو کشور لبنان و عراق که به دلایلی از شرایط یهتری برای حرکت به سمت استقرار ثبات پایدار حرکت می‌کنند، درگیر این هرج‌ومرج‌ها شوند.

او ادامه داد: نمونه این جریان برگزاری بسیار فوق‌العاده مراسم اربعین در عراق است که طبیعتاً تمامی محافل سیاسی و امنیتی دنیا، آن را یک موفقیت بزرگ برای شیعه و عراق به حساب آوردند.

کارشناس سیاست خارجی یادآور شد: از این رو بحث راه انداختن گروه‌های معارض در واقع گروه‌هایی که بر هم زننده نظم و ثبات هستند، مطرح می‌شود؛ در حالی که اینگونه خواسته‌ها بر اساس یک روابط معین انجام می‌گیرد و تقریباً اکثر کشورهای منطقه همین مشکلات را دارند. 

منصوری با بیان اینکه اوضاع عراق تا حدودی رو به آرامش می‌رود، خاطرنشان کرد: بنابراین این شعار‌ها بیشتر یک بهانه برای بر هم زدن شرایط امنیتی سیاسی لبنان و عراق است و تصور می‌کنم در این توطئه هم موفقیتی نداشته باشند به دلیل اینکه گروه‌هایی هستند که با آن‌ها همکاری نمی‌کنند و دولت‌های این دو کشور قطعاً با این مسئله به شکل مناسبی برخورد می‌کنند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که اوضاع عراق تا حدودی رو به آرامش می‌رود و لبنان هم در روز‌های آینده آرامش بهتری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: ادامه اعتراضات در لبنان برای چهارمین شب متوالی+ فیلم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.