سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان :

سالانه ۹۶ میلیارد تومان برای درمان بیماران تالاسمی هزینه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سالانه بیش‌از ۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلالات و بیماری‌های خونی است که بصورت ژنتیکی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

او  رواج عقد محلی، علاقه به ازدواج‌های فامیلی و افزایش احتمال بروز بیماری، عدم استفاده از روش‌های تنظیم خانواده در تعداد کثیری از زوجین مینور مشکوک و پر خطر، عدم استفاده از روش‌های مطمئن پیشگیری از بارداری در زوجین مینور و مشکوک را از دلایل عمده وجود تعداد زیاد بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این دانشگاه در راستای کاهش تولد بیماران تالاسمی مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج و همچنین فرهنگ سازی را مورد توجه قرار داده به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون تنها یک نوزاد مبتلا به تالاسمی در سیستان و بلوچستان متولد شده است.

او افزود: سال گذشته ۳۵ مورد جنین مبتلا به تالاسمی داشتیم که از این تعداد ۳۰ مورد سقط و پنج مورد دیگر نیز متولد شدند.

هاشمی شهری بیان کرد: برای کمک به بیماران تالاسمی خدماتی از قبیل ویزیت با همکاری پزشک فوق تخصص خون و سنجش تراکم استخوان برای یک بار به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او  بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی بیماران تالاسمی از بیمه و خدمات دندانپزشکی را از دیگر خدمات این دانشگاه به مبتلایان به این بیماری ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلالات و بیماری‌های خونی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.