سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجموعه عکس‌نوشته‌های جدید ویژه شهادت حضرت ثامن الحجج(ع)

به مناسبت سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع)، مجموعه‌ای از زیباترین عکس‌نوشته‌ها ویژه این روز، برای شما کاربران تهیه و تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا (ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) است. پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان بودند که در سال ۱۸۳ ﻫ. ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسیدند و مادر گرامی‌شان نجمه نام داشت.

مدت امامت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت. آن حضرت(ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مأمون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. ایشان پس از قبول اجباری ولایت عهدی مأمون و گذشت سه سال، در ۵۵ سالگی به دست این خلیفه عباسی به شهادت رسید.

در تقویم رسمی امسال ۷ آبان (سی ماه صفر) مصادف با روز شهادت امام رضا (ع) است. ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام رئوف (ع)، مجموعه‌ای از زیباترین عکس‌نوشته‌ها ویژه این روز را برای شما کاربران گرامی تهیه و تنظیم کرده‌ایم که در ادامه آن را دریافت می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.