سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مرمت و احیای مدرسه جعفر اسلامی تا پایان امسال

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پایان مرمت و احیای مدرسه جعفر اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در جریان بازدید از این مدرسه گفت: مدرسه جعفر اسلامی مربوط به دوره قاجار می‌باشد که در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه عملیات احیا و مرمت این مدرسه تاریخی از تابستان سال جاری آغاز شده است، افزود: عملیات مرمت و احیای این بنا تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای این بنا هزینه شده است که برای اتمام آن نیز بیش از ۲ میلیارد ریال لازم است.

فلاحی با اشاره اهمیت مرمت بنا‌های تاریخی از جمله مدرسه‌های تاریخی موجود در استان، ادامه داد: مرمت این بنا شامل قسمت‌های چوبی، تعویض ستون‌ها و مرمت دیگر قسمت‌های مدرسه را شامل می‌شود.

او عنوان کرد: حفظ و نگهداری از این بنا‌ها و آموزش نسل‌های آینده می‌تواند در معرفی هرچه بهتر تاریخی و فرهنگ استان اردبیل به مخاطبان به ویژه گردشگران خارجی کمک قابل توجهی کند.

انتهای پیام/ع

مدرسه جعفر اسلامی مربوط به دوره قاجار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.