سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس:

امروز در توزیع یارانه ها تعادل به چشم نمی خورد/ در شهر‌های بزرگ محدوده شهری گسترش نمی‌یابد

رئیس مجلس گفت: امروز عدم تعادل زیادی در یارانه‌ها به چشم می‌خورد به‌گونه‌ای که طبقات بالاتر بیشتر از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی لاریجانی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان سمنان در گلزار شهدای دامغان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف سفر یک روزه به استان سمنان و شهرستان دامغان حضور در اجلاسیه مجاهدان در غربت است، گفت: تجلیل از مبارزان محور مقاومت یکی از مسائلی است که باید از بانیان آن تقدیر کرد چرا که به توسعه فرهنگ مقاومت منجر می‌شود.

او افزود: این همایش میزبان چهره‌های شاخصی است که حضورشان برای شیعیان نعمت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در زمینه یارانه‌ها عدم تعادل وجود دارد و طبقات بالای جامعه بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند، برای رسیدگی به مشکلات ناشی از تحریم به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی ستادی تشکیل شده است که مجموعه تمهیدات این ستاد، آرامشی را در وضعیت ارز در کشور ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید:حذف همراه با احتیاط یارانه بگیران از لیست/ طرح حذف یارانه ثروتمندان دنبال می شود


او افزود: در جلسات مجلس راه‌ حل هایی مطرح شده که استفاده طبقات پایین جامعه از یارانه‌ها بیشتر شود و این راه‌ حل ها در کمیسیون بودجه و  دولت در دست بررسی است تا یارانه‌های بی هدف که بیشتر طبقات بالا از آن بهره مند می‌شود به طبقات پایین اختصاص یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از این طرح در دو سه ماه آینده اجرایی می‌شود و بخش مهمتر آن در بودجه‌ای که یک ماه آینده به مجلس ارائه می‌شود گنجانده خواهد شد.

مأموریت وزارت مسکن و وزارت کشور برای تامین مسکن جوانان

علی لاریجانی در زمینه تامین مسکن مورد نیاز مردم هم گفت: با تمهیداتی نظیر تنظیم محدوده روستا‌ها و گسترش حریم شهر‌های کوچک و متوسط تلاش شد تا بنیاد مسکن و وزارت خانه‌های کشور و راه و شهرسازی بتوانند زمین مورد نیاز مردم را برای ساخت مسکن تامین کنند.

او با بیان اینکه در شهر‌های بزرگی نظیر تهران محدوده شهری گسترش نمی‌یابد، اظهار داشت: افزایش وام مسکن و انبوه سازی، تمهیداتی است که برای تامین نیاز مردم به واحد مسکونی در نظر گرفته شده که سال آینده باید آثار آن را دید.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری تشکیل ستاد رسیدگی به مشکلات ناشی از تحریم به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: تصمیمات ۱۰ گانه این ستاد به قوه قضاییه و بانک مرکزی اعلام و ساماندهی واردات و صادرات در دستور کار قرار گرفت که مجموعه این تمهیدات، آرامشی را در وضعیت ارز در کشور ایجاد کرد.

لاریجانی ابراز داشت: در زمینه هسته‌ای هم با ادامه تحریم‌های مستمر، ایران تصمیماتی گرفت و تمهیدات خود را اجرایی کرد.

او همچنین در زمینه تامین دارو گفت: عقب افتادگی امسال پرداخت سهم بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت به داروخانه‌ها و پزشکان رفع شده است و مطالباتی از قبل وجود دارد که پیگیری نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین مایحتاج عمومی مردم تاکید کرد: مشکلی در تامین آذوقه مردم نداریم و امسال نیز بخشی از دانه‌های روغنی را وارد می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به توجه کشور در امر صادرات افزود: برای رفع موانع تولید ستاد‌های استانی تشکیل شده که سرمایه در گردش واحد‌ها را تامین می‌کند و همه تلاش می‌کنند در شرایطی که فروش نفت کاهش یافته، تولید داخلی رونق یابد.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.