سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری کتابخانه‌های عمومی کشور:

راه اندازی ۵۰ کتابخانه عمومی در چند سال اخیر

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قزوین گفت: در سال‌های گذشته ۱۷۰ شهر فاقد کتابخانه بود که با اقدامات انجام شده ۵۰ کتابخانه راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امین متولیان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم معارفه مدیرکل جدید کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: ۱۲۰ شهر فاقد کتابخانه عمومی است که باید از خیران و صنعتگران کمک بگیریم و این کمبود جبران شود که در این زمینه قانون نیم درصد شهرداری‌ها اعتبار خوبی است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در توسعه کتابخانه و ارتقای فرهنگ همه اتفاق نظر دارند، اما به دلیل وجود چالش‌های اعتباری و امکانات در عمل با مشکلاتی مواجهیم.

متولیان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد مردم با خیال راحت به کتاب و کتابفروشی دسترسی ندارند و حتی به سه هزار کتابخانه موجود کشور دسترسی آسان ندارند.

* کتابخوانی در شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران قرار گیرد

منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم در این مراسم گفت: در ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دولت می‌توان شاخص کتابخوانی را هم به شاخص‌ها اضافه کرد و قزوین می‌تواند آغاز گر این کار باشد.

حبیبی افزود: همچنین اگر قرار است یارانه‌ای پرداخت شود، حوزه کتاب و نشر مستحق‌ترین حوزه برای دریافت یارانه است.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات رویا اسماعیلی، فاطمه محمد بیگی به عنوان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.