سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سیماک برای تحقق سلامت نظام اداری / ثبت اطلاعات املاک دستگاه‌ها تا پایان سال در سامانه سادا

استاندار گیلان گفت: سیماک طرحی برای ارائه خدمات بهتر و تحقق سلامت نظام اداری است و شهرداری‌ها باید در اجرای این طرح فعال‌تر شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در جلسه شورای راهبردی و توسعه مدیریت گیلان گفت: اجرای طرح سیماک و ارائه خدمات الکترونیک موجب بهبود فضای کسب و کار، تسریع و تسهیل ارائه خدمات نظیر صدور مجوز ساخت و ساز و کاهش مراجعات حضوری می‌شود.

او، با بیان اینکه ارائه خدمات دولت الکترونیک یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس جمهور برای تحقق سلامت نظام اداری است، افزود: در گیلان به عنوان استان پیشرو اقدامات خوبی برای اجرای طرح سیماک انجام شده که بخشی از این اقدامات به صورت پایلوت است.

استاندار گیلان، با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه زمین و املاک و شهرداری‌ها باید در سامانه سیماک فعال‌تر شوند، گفت: فعالیت‌ها به دستگاه‌های دولتی محدود نمی‌شوند بلکه همه نهاد‌های عمومی و غیر دولتی برای بهبود ارائه خدمات تلاش کنند.

ارسلان زارع، بر ضرورت تقویت مشارکت‌ها، اصلاح فرآیند‌ها و زیرساخت‌های دولت الکترونیک تأکید کرد و افزود: هزار و ۳۲۹ دهیاری، ۲۲۰ دفتر پیشخوان دولت، ۴۸ دفتر ICT و ۳۵ شهرداری در اجرای طرح سیماک در استان فعال هستند.

او، بر ضرورت پیگیری عقد تفاهم نامه بین استانداری گیلان و سازمان فناوری اطلاعات کشور در خصوص واگذاری مجوز بهره برداری از زیرساخت مرکز داده استان تأکید کرد و گفت: برای توسعه زیرساخت SDI نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نقشه برداری کشور منعقد می‌شود.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه ۴ شهرستان رشت، آستارا، بندر انزلی و لاهیجان در حوزه شهر‌های هوشمند در استان به عنوان پایلوت معرفی شد، افزود: فرمانداری و شهرداری‌های این ۴ شهرستان باید برنامه‌های کوتاه مدت خود را در حوزه هوشمند سازی شهری با محوریت خدمات به کارگروه توسعه الکترونیک و هوشمند سازی ارائه دهند.

ارسلان زارع، با تأکید بر تسریع ثبت و یکپارچه سازی اموال غیرمنقول دستگاه‌ها در سامانه سادا، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تکمیل اطلاعات املاک خود در این این سامانه اقدام کنند و ذی حسابان دستگاه‌ها هم موظفند از ابزار‌های قانونی برای تحقق حداکثری اجرای این طرح استفاده کنند.

او، به بارگذاری ۵۵ درصد از املاک دستگاه‌های اجرایی در سامانه سادا اشاره و تصریح کرد: اگرچه اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است، اما قانع کننده نیست که امیدوارم تا پایان امسال اطلاعات املاک دستگاه‌ها به صورت کامل در سامانه ثبت شود.

 

انتهای پیام/م.ع

 تحقق سلامت نظام اداری با اجرای طرح سیماک

برچسب ها: استاندار ، هیئت دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.