سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینجا گم شدن معنا ندارد/ با فراغ بال به زیارت بروید

ممکن است برای هر کسی این اتفاق بیفتد که مشغول زیارت باشد و ناگهان پدر و مادر پیرش یا فرزند خردسالش را گم کند. گاهی اوقات حتی زائرانی جوینده عزیزان و بستگان خود هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ممکن است برای هر کسی این اتفاق بیفتد که مشغول زیارت باشد و ناگهان پدر و مادر پیرش یا فرزند خردسالش را گم کند. گاهی اوقات حتی زائرانی جوینده عزیزان و بستگان خود هستند که زبان‌شان را متوجه نمی‌شوی و از کشور دیگری به اینجا آمده‌اند.

معاونت اماکن متبرکه و امور زائران برای زائرانی که عزیزان خود را در اماکن متبرکه گم کرده‌اند دفاتر پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان را در تمامی صحن‌های حرم مطهر مستقر کرده است. در این دفاتر اگر گمشده بزرگسال باشد از آن‌ها دلجویی و پذیرایی می‌شود و اگر کودک باشد نیز اسباب بازی موجود است. با مراجعه به هرکدام از دفاتر پیداشدگان می‌توان از افراد پیدا شده در صحن و سرای رضوی اطلاع کسب کرد.
 

دفاتر پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی در صحن‌های انقلاب، آزادی، کوثر، ورودی شیخ طوسی، ورودی طبرسی، گوهرشاد، ورودی باب‌الرضا (ع)، رواق دارالحجه و صحن جامع رضوی مستقرند که با بیش از یک هزار نفر، همه روزه در قالب سه شیفت به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند. این نیرو‌ها دوره‌های ویژه آموزشی را در خصوص نحوه برقراری ارتباط و شیوه همدلی با مراجعان را گذرانده و از قابلیت‌های لازم و کافی با مدارک تحصیلی مرتبط برخوردار هستند.

تمام دفاتر مجهز به سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه‌ای مرتبط هستند و به محض ورود فرد پیدا شده مشخصات وی ثبت شده و به دلیل برخط و یک‌پارچه بودن سیستم اطلاع‌رسانی در این بخش، اسامی ثبت شده در هر یک از این دفاتر به صورت هم‌زمان در سایر دفاتر قابل پیگیری است.
 
از خدماتی که برای این بخش نیازسنجی شده، آمادگی مترجمان به زبان‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به قومیت‌ها و زائران غیرایرانی، ارائه فوریت‌های پزشکی مستقر در دفاتر، استقرار سرویس‌های بهداشتی در اکثر دفاتر است.
 

این را هم بدانید بد نیست که نگهداری از فرد پیدا شده حداکثر تا ۸ ساعت است و پس از آن بسته به شرایط، به بخش ساماندهی تحویل داده می‌شوند.
بیشتر بخوانید:حرکت کاروان پیاده زائران امام رضا (ع) از تایباد و باخرز به مشهد

اگر هم برحسب اتفاق گذرتان به این دفاتر افتاد اصلا نگران نباشید؛ اینجا گم شدن معنا ندارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

دفاتر گم شدگان حرم رضوی آماده خدمت رسانی به زائران است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.