سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور کوبا وارد روسیه شد

میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهور کوبا در پایان سفر دوره‌ای خود به کشور‌های هم‌پیمان هاوانا، وارد روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیاز-کانل بعد از ظهر یکشنبه در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد به شهر سن پترزبورگ روسیه رسیده است. طبق گزارش ریانووستی، دیداری میان وی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای روز سه شنبه پیش بینی شده است. اما دیگر برنامه‌ها و مدت اقامت او اعلام نشده است.

میگوئل دیاز-کانل پیش از روسیه به ایرلند، بلاروس و جمهوری آذربایجان رفت و در باکو در نشست سران جنبش غیرمتعهد‌ها شرکت کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و وفادارترین متحد دیاز-کانل در آمریکای لاتین نیز در این نشست شرکت کرده بود که وی نیز در خط تقابلی شدید با واشنگتن قرار دارد.

از زمانی که دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ به کاخ سفید راه یافت، تحریم‌های آمریکا علیه کوبا تشدید شده و با اتخاذ تدابیری بخش گردشگری، سرمایه گذاری، ارسال پول و واردات سوخت کوبا را تحت تاثیر قرار داده است.

میگوئل دیاز-کانل در پایتخت جمهوری آذربایجان با اشاره به آمریکا اعلام کرد: "از تهاجم جلوگیری کنیم. به موقع جاه طلبی‌ها و هر گونه قدرت امپراطوری را متوقف کنیم."

دیاز-کانل در نوامبر ۲۰۱۸ نیز به روسیه عزیمت کرده بود و دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه نیز در سفری به کوبا در آغاز ماه اکتبر اطمینان داد کوبا در روسیه شرکا و دوستانی قابل اعتماد دارد و همچنین بر حمایت مسکو از کوبا که تا آغاز سال‌های ۱۹۹۰ در بلوک اتحاد جماهیر شوروی زندگی می‌کرد، تاکید کرد. در این دیدار مجموعه‌ای از توافقنامه‌های همکاری در زمینه‌های علمی، گمرکی، پزشکی هسته‌ای و همچنین خط آهن امضا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.