سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمر بیکاری شهربابک تا آخر سال شکسته می‌شود

نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: تا آخر سال و با توسعه بیش از پیش معادن شهربابک کمر بیکاری در این شهرستان شکسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهربابک گفت: نیت خیر خبرنگاران و انعکاس واقعیات جامعه باعث رضایت خلق، خدا و پیشرفت جامعه می‌شود.

اسدی با بیان اینکه من سه سال و چهارماه نماینده مردم شهربابک هستم، افزود: مردم با دیدن عملکرد و فعالیت نماینده‌ها او را قضاوت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مدتی طول می‌کشد تا فردی به عنوان نماینده مشکلات شهرستان را بشناسد، بیان داشت: نماینده هر شهرستان اهدافی دارد، اما گاهی برای رسیدن به اهداف موانعی مانع پیش رو قرار دارد.

اسدی مستقل شدن مجتمع مس شهربابک را یکی از اهداف محقق شده خود خواند، تصریح کرد: با مستقل شدن مجتمع مس شهربابک که به طور مستقیم زیرنظر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اداره میشود، بخش بزرگی از مشکلات شهربابک مرتفع می‌گردد.

او ریاست نادعلی اسماعیلی دهج در هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران را یکی دیگر از اقدامات خود عنوان کرد و بیان داشت: نادعلی اسماعیلی دهج پیش از این رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور بود.

نماینده مردم شهربابک گفت: توسعه معادن شهربابک در صدر سیاست‌های سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران است.

او با بیان اینکه تولید کاتد کارخانه ذوب خاتون آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافته داشته است، افزود: کارخانه تغلیظ معدن ایجو ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

اسدی اظهار داشت: انجام خرید‌های لازم معدن ایجو از جوزم می‌تواند باعث تحولات مثبتی در اقتصاد شهر جوزم شود و سطح درآمد سرانه منطقه افزایش یابد.

او به راکد ماندن معادن مس چاه فیروزه و ایجو اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده این معادن به حرکت درآمدند و در صورت راه اندازی معدن چاه فیروزه و کارخانه تغلیظ آن و شروع تولید، زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

نماینده مردم شهربابک تصریح کرد: طرح توسعه ذوب خاتون آباد و تغلیظ مس میدوک علاوه بر افزایش تولید مس می‌تواند تحولی در بخش اقتصادی شهرستان ایجاد کند.

او از راه اندازی شهرک صنعتی مس خبر داد و افزود: برای جلوگیری از خروج مواد معدنی مخصوصا سرباره‌های مس از شهرستان قرار است شهرک صنعتی مس راه اندازی شود که در این شهرک ۱۵ واحد صنعتی تولیدی با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن برای هر واحد احداث شود.

انتهای پیام/س

با مستقل شدن مجتمع مس شهربابک  بخشی از مشکلات  مرتفع می‌گردد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.