سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه پیشگیری از رفتار‌های پرخطر در قلعه تل

به همت شهرداری و شورای شهر قلعه تل کارگاه پیشگیری و مداخله در رفتار‌های پرخطر در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.

اردشیر بهرامی پژوهشگر و جامعه شناسان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به همت شهرداری و شورای شهر قلعه تل کارگاه پیشگیری و مداخله در رفتار‌های پرخطر در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد که تحلیل خرده فرهنگ‌های سوگواری، انتقام جویی (تقاص)، فرهنگ گفت و گو در فضای ارتباطی خانواده، تهمت زنی و استفاده از القاب و صفات اجتماعی منفی (انگ‌های اجتماعی) در روابط اجتماعی، تعصبات فرهنگی که نقش مهمی در ایجاد یأس اجتماعی، تنش‌ها و تعارضات اجتماعی در خانواده و بروز رفتار‌های پر خطر همچون خودکشی صورت گرفت.

او افزود: یکی از زمینه‌های اصلی گرایش نوجوانان به سمت رفتار‌های اقدام به خودکشی نداشتن درک درست خانواده‌ها از نیازها، مشکلات، بحران دوران بلوغ نوجوانان و نحوه حل مسائل و مشکلات آن‌ها  است.

بهرامی بیان داشت: مردم منطقه توجه خاصی به آئین خاکسپاری و مرگ می‌دهند و به مرگ کسانی که خودکشی کرده اند توجه زیادی نشان می‌دهند و همین مسئله موجب می‌شود جوانان در ذهن خود نگاه مثبتی به پذیرش مرگ خودکشی داشته باشند.

این جامعه شناس گفت: فقدان روابط صمیمی و عاطفی در بین اعضای خانواده به ویژه بین والدین و فرزندان و اطرافیان نزدیک با نوجوانان و جوانان نیز در پدیدار شدن افسردگی و طرد اجتماعی در خانواده نقش دارد.

اعضای انجمن‌های مردمی و دبیران و مشاوران مدارس قلعه تل در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/م

مقابله با رفتارهای پرخطر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی رضائی
۲۱:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
باعرض سلام ازهمه بزرگوارانی که جهت اگاهی ورشد اطلاعات مردم زحمت می،کشند تشکر کرده مخصوصا ازبرادر ارجمند وگرامی خودمجناب اقای دکتر بهرامی ریاست محترم بهزیستی قرچک که واقعا تلاش فراوان وچشم گیری داشته اند واز جلسات ایشان استفاده های بهینه ای برده ایم