سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پای پرانتزی سن ابتلا به آرتروز را کاهش می دهد

وجود پای پرانتزی باعث می شود فرد زودتر از سن خود به آرتروز مبتلا شود.

ناهید طهال، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از ناهنجاری هایی که در بعضی از افراد ایجاد می شود وجود پای پرانتزی است كه عامل این ناهنجاری می تواند ژنتیکی یا ارثی باشد.
طهان گفت: اگر نوزاد وقتی به دنیا آمد و یا کودک شروع به راه رفتن می کند مشکلاتش زود بررسی و شناخته شود می توان از بسیاری از ناهنجاری و بیماری هایی که ممکن است داشته باشد آگاه شد.
زمانی که سن فرد کم و در دوران کودکی است ناهنجاری پای پرانتزی در ظاهر فرد زیاد بروز نمی کند اما به تدریج و با افزایش سن این ناهنجاری به طور کامل خودش را از نظر ظاهری نشان می دهد و پاهای فرد کاملا حالت پرانتزی پیدا می کند.
 

** بهترین زمان برای درمان پای پرانتزی قبل از سن رشد
وی بیان کرد: بهترین زمان برای تشخیص این ناهنجاری قبل از رسیدن فرد به سن رشد است اگر این مشکل در کودکی شناخته شود می توان با کمک کفش های مخصوص و وسایل جانبی این مساله را تا حدودی زیادی درمان کرد.
طهان تشریح کرد: وقتی فرد در دوران کودکی و قبل از رسیدن به سن رشد و بزرگسالی درمان نشده نمی توان برای آن ها کار زیادی انجام داد و تنها راه حل درمان کامل این ناهنجاری عمل جراحی است که با عمل این بد شکلی استخوان ها را به حالت عادی خود در بیاورد.
وی تاکید کرد: و جود پای پرانتزی باعث می شود فرد زودتر از سن خود به آرتروز زانو مبتلا شود چون فشاری که این حالت به استخوان ها وارد می کند بیش تر از حد است و با افزایش سن بیش تر شده و فرد را مبتلا به آرتروز زود هنگام می کند.
طهان اظهار داشت: بسیاری افراد به هر دلیل نمی توانند با عمل جراحی مشکل خود را حل کنند درست است که عمل جراحی تنها و بهترین راه برای اصلاح حالت استخوان ها است وی غیر از جراحی می توان با استفاده از ورزش های کششی و تقویتی مداوم و طولانی تا حدودی این ناهنجاری را کم تر کرد که فرد بتواند به انجام کارهای خود استقلال بهتری داشته باشند.
طهان توصیه کرد: مادران باید توجه کافی به راه رفتن فرزندان خود داشته باشند چنانچه فرزندانشان در اوایل راه رفتن با مشکل مواجه هستند و یا شکل زانوهای آن پیش از اندازه به داخل یا خارج کشیده شده است از همان ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنند و تا زمانی که بافت استخوان نرم است امکان بهبود آن وجود دارد./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.