سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش وقف در اردستان برگزار می شود

رئیس اوقاف شهرستان اردستان گفت:همایش یاوران وقف یکی از موضوعاتی است که در آینده ای نزدیک در شهرستان اردستان انجام خواهد شد و از فعالین وقف تقدیر خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مبشری رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در نشست خبری به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: بهترین واقف خانواده شهدا هستند که بهترین هستی خود که فرزندانشان است را وقف انقلاب کردند.

او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که باید امامزاده‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: اولین طرح افق در امامزاده ابراهیم (ع) اردستان که شامل مرکز فرهنگی، قرآنی و اجتماعی می‌شود راه اندازی شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: مراسم غبار روبی و عطر افشانی امامزاده‌های شهرستان اردستان در این دهه با حضور مسئولان و خانواده شهدا به شکل نمادین در محل امامزاده اسماعیل (ع) اردستان برگزار می‌شود.

او ابراز داشت: همایش یاوران وقف یکی از موضوعاتی است که در آینده‌ای نزدیک در شهرستان اردستان انجام خواهد شد و از فعالین وقف تقدیر خواهد شد.

مبشری بیان داشت: در کل شهرستان اردستان ۳۲۱ موقوفه، ۳۰۸ مسجد و حسینیه، ۹۸۳ رقبه، ۶۴ اماکن مذهبی، یک هزار و ۲۱۱ رقبه منفعتی و تصرفی و ۴۹۶ رقبه انتفاعی وجود دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از با اهمیت‌ترین موضوعات برای اوقاف سند دار شدن موقوفات است تا از تصرف افراد متفرقه جلوگیری شود این اداره توانسته بیش از ۵۴۷ سند را برای رقبه‌ها صادر کند و تعداد ۱۲۷ سند تک برگی هم صادر شده است.

او تاکید داشت: با توجه به در آمد کمی که از بقاع متبرکه شهرستان اردستان دریافت می‌شود، اما فعالیت‌های عمرانی با ظرفیت خیران و با شیب ملایم در حال انجام است.

انتهای پیام/م

 

اولین طرح «افق» در اردستان راه اندازی شد

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.