سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاهی از هنر زنان روستایی و عشایر

فرماندار رفسنجان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر استان کرمان از ۲۹ آبان تا اول آذر در رفسنجان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید فصیحی‌هرندی، فرماندار رفسنجان گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است و تنوع قومی و فرهنگی در استان زیاد است و نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی می‌تواند منجر به آشنایی مردم با این فرهنگ و آداب و رسوم شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اگر به روستا‌ها توجه شود و زیرساخت‌های موجود را حفظ و آن‌چه از دست رفته احیا شود و از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شده و در عرصه اقتصاد کشور می‌توانیم شاهد تحول شویم.

او بیان داشت: روستا‌ها اکثرا در گذشته نه چندان دور خودکفا بودند شاید در بعضی جا‌ها دقت نکردیم که اگر در یک امری توسعه را صورت دهیم ممکن است در بعضی امور منجر به عقب‌گرد شود توسعه باید متوازن و مبتنی بر عدالت اجتماعی باشد اگر در روستا دسترسی به خدمات آسان شود روستاییان هرگز حاضر به تخلیه روستا و مهاجرت نمی‌شوند.

فصیحی‌هرندی گفت: اقتصادی که پسته ایجاد کرده انگیزه خروج از روستا را هم ایجاد کرده از طرفی نیروی کار از ایرانی به سمت اتباع افغانستانی رفته، در گذشته در روستایی که افراد مالک عمده بودند خود را موظف به انجام بعضی امور می‌دانستد راه روستا، زندگی و معیشت مردم، تأمین نیروی کار و ایجاد اشتغال برایشان مهم بوده و…با نگاهی به این مسائل آسیب‌های اجتماعی هم کم بوده است.

او افزود: در رفسنجان به دلیل تک‌محصولی و امکان ایجاد فرصت‌های جدید کارکرد روستا‌ها از دست رفته از طرفی چهره روستا‌ها مانند شهر شده و شکل و شمایل روستا از دست رفته است.

حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان نیز عنوان کرد: ۵۰ درصد جمعیت جامعه، بانوان هستند، اما در اقتصاد کمترین نقش را دارند که فرصتی است که به اعتماد و خودباوری برسند.

او تصریح کرد: اگر غرفه‌ای برای چهره‌های شاخص شهرستان اختصاص یابد و زنان موفق روستایی معرفی شوند تأثیر زیادی دارد، غرفه تعاونی خرد زنان روستایی که در شریف‌آباد کشکوئیه فعالند هم جا دارد که ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: این نمایشگاه زمینه خوبی برای فروش محصولات است ما همیشه تولید خوبی در جوامع روستایی داریم که متأسفانه در بحث فروش می‌مانند.

رفسنجان به زودی میزبان هنرمندان زن عشایر و روستا‌های استان در قالب نمایشگاه توانمندی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ی

رفسنجان میزبان زنان روستایی و عشایرکرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.