سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت فعالیت شبکه‌های العربیه و الحدث در عراق

دولت عراق فعالیت این شبکه خبری و شبکه خبری الحدث وابسته به عربستان سعودی را در این کشور ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، دولت عراق فعالیت این شبکه خبری و شبکه خبری الحدث (وابسته به عربستان سعودی) را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

گفته می‌شود این تصمیم به دلیل نوع پوشش‌دهی این رسانه‌ها در اعتراضات اخیر عراق اتخاذ شده است.

این در حالی است که منابع امنیتی عراق اعلام کردند عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دستور استقرار دستگاه مبارزه با تروریسم در بغداد را صادر کرده است.

نخست‌وزیر عراق به فرمانده نیرو‌های مبارزه با تروریسم دستور داده است از «همه اقدامات لازم» برای پایان دادن به اعتراضات استفاده کند.

مردم عراق اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی، فساد مالی و بیکاری را از دهه اول مهر ماه یعنی اول ماه میلادی اکتبر آغاز کردند و تظاهراتی در استان‌های مختلف برای بیان خواسته هایشان برگزار کردند، اما برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسید مسئله اصلی آن‌ها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب بود تظاهرات را به خشونت کشاندند.

با وجود وعده دولت عراق برای تحقق مطالبات معترضان، دور جدید اعتراضات در این کشور علیه فساد، بیکاری و مسائل معیشتی بار دیگر پس از یک وقفه چند روزه به مناسب ایام زیارت اربعین امام حسین (ع) آغاز شد.

تجمعات اعتراضی در برخی شهر‌های عراق از جمله بغداد، نجف و الناصریه از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شد و نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت شهروندان و اماکن دولتی در نقاط مختلف مستقر شدند.

بنا بر اعلام رسانه‌های دولتی عراق، در حالی که برخی از مردم در استان‌های مختلف تظاهراتی مسالمت آمیز داشتند و حتی به گفته گروه نجباء مردم عراق در تظاهرات جمعه شب، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند، برخی از معترضان که عوامل نفوذی خوانده می‌شوند به ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی مقامات محلی در استان‌های بصره، بابل، ناصریه، ذی‌قار و واسط تعرض کردند و ۲۷ ساختمان دولتی و حزبی را تخریب و به آتش کشیدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
مصمم
۱۵:۴۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اگر آمریکا شیطان بزرگ است ، اسرائیل و آل سعود ، شیطان بچه هایی هستند که در شیطنت هیچ چیز از آمریکا کم ندارند .
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
اگر مردم عراق هوشياري خود را حفظ نكنند از بلايي كه سرشان خواهد آمد افسوس نخورند
تاريخ تكرار خواهد شد
اکبر
۰۷:۳۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
عامل بدبختی کشورها عربستان است چراعراق سفارت ال سقوط ودیگردخالههای عربستلن راقطل نمیکنه آنها آمون پرستن حسادت وحدت شبعه وسنی دارندومطسوزنداراربعین.کربلا مزدم وملتهای ایران عراق سوریه لبنلن فلسطین
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
آمریکا هرچی خیانت کنی باسیلی میندازنت بیرون از منطقه کورخوندید منطقه درچنگ ایران امپراطوره دارید خیلی میسوزید
درودبر دولت عراق ومقاومت