سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداری بیش از ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در حرم رضوی

در آستانه شهادت حضرت رضا (ع) مجوز عزاداری برای ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در حرم مطهر رضوی صادر شده است.

به گزارش  خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، روح الله رنجبر مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های ابلاغی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در این ایام برای تمامی هیئت‌هایی که جهت دریافت مجوز به دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی مراجعه می‌کنند، مجوز عزاداری صادر شده و این هیئات می‌توانند در صحن‌ها، رواق‌ها و محدوده حریم حرم به عزاداری بپردازند.

او درباره شرایط حضور هیئت‌ها به داخل حرم رضوی تصریح کرد: به جز دستگاه‎های صوتی که امکان ورود به محدوده حرم مطهر را ندارند و حضور علم‌هایی که امکان تردد زائران را دشوار می‌کنند، سایر هیئت‌ها با رعایت قوانین در کنار حمل علم و کتل، سایر ادوات و لوازم عزاداری می‌توانند در دوربرگردان‌ها و صحن‌ها به عزاداری بپردازند.

مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضویگفت: به منظور رفاه حال زائران، هیئاتی که ادوات به همراه دارند اجازه ورود به صحن انقلاب را نخواهند داشت و بعد از ورود به حرم مطهر در صحن‌های هدایت و جامع رضوی به عزاداری خواهند پرداخت.

رنجبر افزود: به هر یک از هیئت‌هایی که مجوز عزاداری در حرم رضوی دریافت کرده باشند، یک کیسه برنج و یک بسته نمک به عنوان تبرک اهدا می‌شود.

او تصریح کرد: دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی واقع در صحن جامع رضوی داخل رواق کوثر از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ تا پایان ماه صفر برای صدور مجوز جهت عزاداری هیئات مذهبی در خدمت زائران گرامی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

حضور بیش از دو هزار هیئت مذهبی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.