سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه مصر خواستار خروج فوری نظامیان ترکیه از سوریه شد

«سامح شکری» طی سخنانی در نشست سران جنبش غیرمتعهدها، گفت: تجاوز ترکیه به خاک سوریه نقض قوانین بین‌المللی است و باید بی‌درنگ متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، در سخنانی در هجدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، با تاکید بر این که تجاوز ترکیه به خاک سوریه نقض قانون بین المللی به شمار می‌رود، گفت: این تجاوز باید فورا متوقف شود.

سامح شکری افزود: سوریه در معرض تجاوز جدیدی به سرزمین خود قرار گرفته است که نقض منشور سازمان ملل و زیرپاگذاشتن قانون بین الملل و اصولی که جنبش غیر متعهد‌ها بر آن بنیان نهاده شده است، به شمار می‌رود از همین رو ما خواهان توقف فوری این تجاوز و عقب نشینی نیرو‌های متجاوز هستیم.

وزیر امور خارجه مصر بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل تاکید کرد.

سامح شکری همچنین با اشاره به اقدام برخی رژیم‌ها و کشور‌ها برای استفاده از تروریسم به عنوان وسیله‌ای برای تحقق مقاصد و اهداف سیاسی خود، خواستار در پیش گرفتن رویکردی جامع در مبارزه با تروریسم و مقابله با همه سازمان‌ها و گروه‌های تررویستی شد.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه سخنان خود بر ضرورت اقدام شورای امنیت و نقش آفرینی مطلوب آن برای مجازات نظام‌ها و رژیم‌هایی که در ایجاد تروریسم نقش دارند، تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.