سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیصل مقداد: اسرائیل ذینفع اصلی بحران‌های خاورمیانه است

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد اسرائیل ذینفع اصلی جنگ سوریه و بحران‌ها در سراسر خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه روز شنبه در اجلاس سران کشور‌های جنبش عدم تعهد (نم) اعلام کرد اسرائیل ذینفع اصلی جنگ سوریه و بحران‌ها در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) است.

وی همچنین بر تصمیم کشورش برای آزادسازی سراسر خاک خود از لوث وجود همه تروریست‌ها و نیرو‌های خارجی غیر قانونی تاکید کرد. 

فیصل مقداد که ریاست هیئت سوری را در نشست کشور‌های غیر متعهد در باکو بر عهده دارد، گفت: یکی از خطراتی که امروزه جهان با آن روبرو است، گسترش منطقه‌ای و بین المللی پدیده تروریسم با حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشور‌ها است، کشور‌هایی که برای همه شناخته شده اند.

وی افزود: جنایت‌هایی که ترویست‌های داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های وابسته به آن‌ها در سوریه و دیگر کشو‌رها مرتکب می‌شوند، دلیلی آشکار بر گسترش پدیده تروریسم است.

معاون وزیر امور خارجه سویه تاکید کرد چشم پوشی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از مبارزه با تروریسم و اتخاذ روش گزینشی در مبارزه با آن ثابت می‌کند که این کشور‌ها اراده سیاسی برای نابودی تروریسم و ریشه کنی آن را ندارند.

وی تصریح کرد تجاوز دولت ترکیه و آنچه ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا شناخته می‌شود، به خاک سوریه، محکوم و مردود و نقض منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت است، قطعنامه‌هایی که بر احترام گذاشتن به حاکمیت، یکپارچگی و حفظ سرزمین سوریه تاکید می‌کنند.
مقداد خاطرنشان کرد سوریه مصمم است وجب به وجب خاک خود را از تروریسم و هرگونه حضور خارجی غیر قانونی آزاد کند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه تجاوزات پی در پی به سوریه و جنگ تروریستی برضد آن، ما را از پافشاری بر حق خود برای بازگرداندن جولان اشغالی به طور کامل و با هر وسیله‌ای طبق قانون بین الملل، باز نمی‌دارد تاکید کرد اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد جولان اشغالی، به هیچ وجه وضع قانونی جولان را تغییر نمی‌دهد، زیرا جولان خاک سوریه است و دیر یا زود به آن باز می‌گردد.

وی افزود: سوریه کنار ملت فلسطین ایستاده و آنچه را معامله آمریکایی- اسرائیلی قرن نامیده می‌شود، مردود می‌داند، معامله‌ای که هدف از آن محو کردن قضیه فلسطین است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد کشورش به شدت تحریم‌های اقتصادی یکجانبه برضد خود و دیگر کشور‌ها در جنبش غیر متعهد‌ها را محکوم می‌کند، تدابیری که آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحقق اهداف و انگیزه‌های سیاسی در نظر گرفته اند.

مقداد در پایان گفت: سوریه همزمان با قدم گذاشتن در مسیر راه حل سیاسی، برای برطرف کردن بحران براساس گفتگوی سوری-سوری با رهبری و هدایت سوریه و بدون دخالت خارجی، به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.