سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت به سفره کریمه آل الله با پخت بزرگترین آش نذری در جهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: پخت بزرگترین آش نذری جهان در شیراز، سنت نیک و پسندیده و نشان از ترویج فرهنگ دینی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه مراسم پخت آش نذری شیراز، گفت: این حرکتی که امشب توسط مردم و نیکوکاران انجام شد سنت نیک و پسندیده‌ای است و امیداست خیران هر ساله این کار را دنبال کنند.

او، این حرکت معنوی را توسعه و ترویج فرهنگ دینی اسلامی عنوان کرد و افزود: پخت بزرگترین آش نذری در شیراز، سنت نیک و پسندیده ای است و خواستار تلاش بیشتر خیران در این زمینه است.

احمدی زاده ادامه داد: هم اینک شاهد همکاری و فعالیت تعداد کثیری از جوان هستیم که با عمق جان و دل برای اهل بیت (ع) فعالیت می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: هر سال در شب ۲۸ ماه صفر شب رحلت پیامبر عظیم‌الشأن و امام حسن مجتبی (ع) اتفاق خوبی در کلانشهر شیراز می‌افتد و خیرین ما در سطح کشور همیشه پیش قدم بودند.

او گفت: امید است در همه حوزه‌ها مخصوصاً موضوعات مرتبط با دین و دیانت خیرین بیشتر مشارکت داشته باشند و کار‌های مشابهی را انجام دهند.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز هم در حاشیه مراسم پخت آش نذری، این اقدام معنوی را موجب تقویت همبستگی‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تقویت معنویت، باتوجه به نیاز امروزی جامعه بسیار ضرورت دارد.

او با اشاره به همکاری و مشارکت مردم و حس نوع دوستی در این اقدام خیر، اظهار داشت: در سیل اخیر در شهر شیراز نیز شاهد این نوع همدلی‌ها و مشارکت‌ها بودیم.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس در حاشیه پخت آش نذری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۷:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
خدا خیرتان دهد ولی باید در توزیع و تقسیم آشهای نذری مردم عدالت را از هر لحاظ رعایت میکردیت مدیریت عادلانه می کردیت و باید آش را بعد از نماز صیح پخش میکردیت نه نصف شب ساعت 2:30 الی 3:00 که مردم خواب هستند و تمامی دیگها باید در همان پارک خلدبرین مابین مردم تقسیم شود و نه بعضی به جاهای دیگری برای پخش و توزیع آش نذری انتقال یابد باید تمامی خادمین بعد از نماز صبح به جماعت آش را تقسیم میکردند و مردم هم باید نماز صیحشان را می خواندند بعد می آمدند توی صف آش پارک خلدبرین شیراز می ایستادند خیلیها نماز صیحشان فوت شد بخاطر توزیع زود هنگام آش میان مردم که از نصف شب توی صف ایستاده بودند خیلیها بعد از نماز صبح از ساعت 5:30 توی صف یسیار طولانی تا ساعت 9:30 صبح 28 صفر ایستتادند و آش گیرشان نیامد و رفتند یادمان نرود که رسول الله ص روی نماز خواندن اول وقت و تقسیم عادلانه و عدالت تاکید داشتند نه اینکه یک نفر یک تشت آش ببرد یا چندین قابلمه بزرگ آش ببرد و عده ایی یک قاشق آش هم گیرشان نیاید پس از چندین ساعت سر پا ایستادن انشاءالله از سال آینده یعد از نماز صبح شروع به توزیع کردن عادلانه کنید تا این 84000 کیلوگرم همه مردمی که از بعد از نماز صبح آمدند توی صف طولانی ساعتها ایستادند آش نذری گیرشون بیاد نه دست خالی برگردند منزلشان در ضمن البسه و رپوش بهداشتی سفید آشپزی برای تمامی خادمینی که آشها را هم می زنند و کلاه سفید عرقچین آشپزی و ماسک پارچه ایی برای جلوگیری از ترشحان دهان مانند سرفه کردن و حرف زدن و دستکشهای بلند امریست قانونی و الزامی و بهداشتی که باید استفاده شود . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر.