او افزود: کارکرد میزهای کالایی باید کاملاً متفاوت با گذشته بوده و برنامه منظمی برای ارتباط با تشکلها، انجمنها، تجار و بنگاههای تولیدی داشته باشند.
مدرس خیابانی گفت: افزایش حجم صادرات الزاماتی دارد که همراهی و مشارکت حداکثری دستگاههای مرتبط را میطلبد.
فرهاد نوری، سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، در تشریح ساختار این معاونت گفت: دفاتر کل و میزهای کالایی وظایفی مانند مطالعه و بررسی توانمندیهای صادراتی، خدمات مشاورهای، ارتقای فرهنگ عمومی کشور در حوزه صادرات، بررسی الزامات و موانع قانونی و مقرراتی در حوزه صادرات از طریق طرح در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، برگزاری کمیته ماده ۱۹ و ماده ۱۱ مکرر آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، برگزاری جلسات منظم هماندیشی با تشکلها و انجمنهای تولیدی را عهدهدار هستند.
بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی با عراق در حوزه تامین تجهیزات پزشکی
نوری همچنین از تنوعگرایی در صادرات و کالاهای با ارزش افزوده بالا به عنوان اولویتهای صادرات نام برد.
در ادامه این جلسه، میر ابوطالب بدری، مدیر کل دفتر توسعه صادارت محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت، محمود اسکندری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت، احسان قمری، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت و پیام ناصر قدسی، معاون مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت، حوزههای تخصصی و میزهای زیر مجموعه خود را معرفی کردند.
گفتنی است، در پایان این جلسه، دبیران میزهای کالایی آخرین گزارشها از وضعیت موجود و راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب را ارائه دادند.
انتهای پیام/