سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین سامانه بارشی پاییز مهمان بوشهری‌ها شد

هواشناسی بوشهر از فعالیت نخستین سامانه بارشی پاییز همراه با وزش باد شدید، بارش پراکنده باران و تلاطم دریا از امروز تا سه‌شنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، بنا به گزارش هواشناسی استان بوشهر، مطابق انتظار از امروز با تقویت سامانه ناپایدار جو پوشش ابر در استان افزایش یافته و طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز تا ابتدای سه‌شنبه به تناوب شاهد افزایش ابر، وقوع وزش باد شدید و تلاطم دریا در برخی نقاط به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان و بر روی دریا، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.

پیش از این هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مدت، به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر و بخش‌هایی از شهرستان‌های تنگستان و دشتی، هشدار داده بود.

 طوفان تندری همراه با رعدوبرق با احتمال ریزش تگرگ به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان، وزش تندباد‌های لحظه‌ای با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت بر روی خشکی و همچنین بر روی دریا و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از دو و نیم متر نکاتی است که هواشناسی  پیش از این، درباره وقوع آن‌ها از شنبه (چهارم آبان) تا سه‌شنبه (هفتم آبان) اطلاع داده بود.

تا فردا، آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی و اعلام شده که در ساعاتی افزایش ابر، و بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی استان و بر روی دریا، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد و گردوخاک رخ می‌دهد.

جهت وزش باد هم در این مدت، بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در مناطق شمالی و مرکزی در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ ، و از امشب گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۷:۰۸، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۱۹ و مد دوم دریا ساعت ۱۹:۴۹ اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

سامانه بارشی به بوشهر آمد

برچسب ها: هواشناسی ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.