سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازنشستگی نیروگاه های فرسوده در صنعت برق / ظرفیت تولید برق به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است

رجبی مشهدی گفت: باید طی یک برنامه ریزی جامع، برای جمع آوری نیروگاه های فرسوده در صنعت برق اقدام لازم به عمل آید.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوسازی نیروگاه های فرسوده در کشور گفت: با اتمام دوره نیروگاه های فرسوده بازسازی و یا برچیده می شوند.

او ادامه داد: به طور معمول نیروگاه‌های حرارتی با عمر بالای ۲۵ سال نیازمند نوسازی و بازسازی هستند به طوری که  در کشور ما نیز در حال حاضر از مجموع حدود ۷۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات ظرفیت اسمی نصب شده تولید برق کشور، ۱۲ هزار و ۲۶ مگاوات، ظرفیت واحد‌های حرارتی است که بیش از ۲۵ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به تعداد نیروگاه های فعال در کشور بیان کرد: در حال حاضر چیزی بالغ بر ۹۰ نیروگاه برق فعال در کشور داریم.


بیشتر بخوانید: مصرف برق ۸۶ درصد مشترکان کمتر از الگوی مصرف است/تعیین مشوق‌ برای مشترکان کم مصرف


رجبی مشهدی با اشاره به وجود نیروگاه‌های فرسوده در کشور گفت: هرچه سریعتر باید طی یک برنامه ریزی مدون و جامع، برای جمع آوری این نیروگاه‌ها اقدام لازم به عمل آید.

او اضافه کرد: برنامه ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد.

رجبی مشهدی گفت: میزان راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هم اکنون حدود ۳۸.۵ درصد است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در سال ۵۷ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور ۷۲۴۰ مگاوات بوده که در حال حاضر به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

انتهای پیام/

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.