سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش سیما در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشور نیازمند الگوی بومی المپیاد مهارت جهانی است

جمالی نژاد گفت:المپیک مهارتی الگوی بسیارموفقی می‌تواند برای کشور باشد و بهتر است الگوی بومی آن را داشته باشیم.

مهدی جمالی نژاد عضو شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش سیما  و معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پیرامون مهارت آموزان گفت: خوشبختانه می‌بینیم که شبکه آموزش سیما در حال تغییر کارکرد است و شاهد هستیم در کنار اقدام بسیار ارزشمند در حوزه آموزش، بحث‌های مهارتی هم انجام می شود.

وی افزود: شبکه آموزش سیما بازدید بسیار خوبی را از المپیاد مهارتی جهان داشته است و می‌دانیم این المپیک مهارتی الگوی بسیارموفقی می‌تواند برای کشور باشد و چه خوب است که الگوی بومی آن را در کشور داشته باشیم.

جمالی ادامه داد: با توجه به عناوینی که در کنار شهر‌ها مانند شهر‌های خلاق، شهر‌های دانش بنیان و هوشمند و ... مطرح می‌شود، شهر‌های کارآفرین مطرح است شهر‌هایی که فنون مختلف را تبدیل به ثروت می‌کند و در آن همه کودکان، جوانان و میانسالان و سالمندان دارای مهارت هستند و مهارت حرف اول را می‌زند. ما باید مهارت را مانند آموزش، در مدارس و شهر‌ها و روستا و همچنین جامعه هدف و عشایر فرهنگ سازی کنیم تا بتوانیم مسابقات جهانی مهارت را در سطح ملی و سپس در سطح کشور‌های منطقه مانند کشور‌های آسیا را برگزار کنیم.

عضو شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش سیما بیان کرد: پنجاه سال از مسابقات ارزشمند جهانی مهارت می‌گذرد، اما در کشور ما از آن غفلت شده، اما یقینا با سرعت می‌توانیم این غفلت را جبران کنیم. خوشبختانه در کشور ما در حوزه مهارت ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد. در هر ۱۳۰۰ شهر و ۳۷۰۰۰ روستا در کشور، جوانان خلاق و نوآوری وجود دارد که اگر در این مسابقات حضور پررنگی داشته باشیم یقینا رتبه‌های بالا را به دست می‌آوریم. ما یک ظرفیت بسیار خوب بالقوه داریم و متاسفانه یک ظرفیت ضعیف بالفعل. باید این ظرفیت قوی بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم. اگرجوانان را در شهرداری ها، پردیس‌ها و فرهنگسرا‌ها بسیج کنیم در این حوزه حرف‌هایی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به نقش رسانه خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند مردم را با موضوعاتی که زیر یک لایه غبار است و دیده نمی‌شود، آشنا کند مانند همین کاری که برای المپیاد مهارت صورت گرفت واقعا اگر حضور قوی شبکه آموزش نبود ما شاید باز هم در همین پنجاه سال غافل می‌ماندیم. شبکه آموزش به خوبی این مسابقات را پوشش  و نشان داد که چقدر رسانه می‌تواند موثر باشد. در کنار یک رویداد بسیار جذاب و ارزشمند و رویدادی که مهارت و فن و اشتغال و تولید ثروت ایجاد می‌کند، رسانه همه جا یک پای کار بوده و در اینجا هم نقشش موثر بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.