سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی حرم مطهر از ۱۶ هزار دلداده خورشید طوس

با شروع دهه آخر صفر ۱۶ هزار زائر خارجی برای عرض ارادت و تسلیت در ایام رسول اکرم (ص) و شهادت امام هشتم وارد مشهد مقدس شدند.

سید محمدجواد هاشمی نژاد مدیر زائران خارجی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با پشت سر گذاشتن اربعین حسینی و شروع دهه آخر صفر و شهادت علی بن موسی الرضا شاهد ورود خیل عظیم عاشقان به ویژه زائران خارجی بوده ایم که اکثر آن‌ها از شبه قاره هند و اردو زبانان، کشور‌های عربی و آذری زبان تشکیل می‌دهند.

او تصریح کرد: به این منظور برای تکریم این عاشقان امام مهربانی برنامه‌های فرهنگی و امام شناسی تدارک و برنامه ریزی کرده ایم که شامل، ۹۰ برنامه سخنرانی، حلقه‌های معرفت، نشست‌های تخصصی امام شناسی، بصیرت و تاثیرات اربعین از جمله این برنامه هاست.

مدیر زائران خارجی آستان قدس رضوی گفت: ۵۱ جلد کتاب برای این زائران در نظر گرفته شده که به هشت زبان دنیا ترجه و در اختیار زائران مسلمان و غیر مسلمان قرار می‌گیرد همچنین برای ۱۵۰۰ مخاطب خارجی شبکه‌های اجتماعی مطالب متنوع در مورد سبک زندگی قرار می‌گیرد.

هاشمی نژاد افزود: از اول امسال تا کنون ما شاهد مشرف شدن ۹ زائرخارجی به دین مبین اسلام بوده ایم که باعث می‌شود ما در زمینه فرهنگی برای زائران راسخ‌تر باشیم.


انتهای پیام //م.‌ی

 


ویژه برنامه‌های حرم مطهر برای زائران خارجی در دهه آخر صفر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.