سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خبر داد؛

افزایش کشت سیب‌زمینی در دامغان

طباطبائیان با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی از ۲۵۰ هکتار اراضی این شهرستان، گفت: تولید امسال این محصول تا حدود سه هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال و نظارت در زمان برداشت، عملکرد محصول سیب‌زمینی در دامغان افزایش پیدا کرد و به بیش از سه هزار تن برآورد می‌شود.

او افزود: بارندگی‌های سال جاری، حمایت‌های جهاد کشاورزی از کشاورزان و آموزش‌های لازم به کشاورزان باعث افزایش حدود ۴۰ درصدی سطح زیرکشت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته در دامغان شده است.

طباطبائیان تصریح کرد: برداشت سیب‌زمینی سال گذشته در دامغان، بیش از ۲ هزار تن بود که با این میزان افزایش برداشت، امیدواریم بتوانیم سطح زیر کشت این محصول را نیز افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: برداشت این محصول هم اکنون در دامغان آغاز شده است و تا اواسط آذرماه نیز ادامه دارد.

او ابراز کرد: در هر یک هکتار زمین کشاورزی، سه تن سیب زمینی کاشته می‌شود که پس از برداشت، ۲۰ درصد سیب زمینی‌های تولیدی به عنوان بذر نگهداری و بقیه به بازار عرضه می‌شود.

طباطبائیان ادامه داد: کشت این محصول از اوایل خرداد امسال در منطقه رودبار دامغان در دستور کار قرار گرفت و عملیات کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در دامغان برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مهم‌ترین ارقام سیب‌زمینی قابل کشت در این شهرستان، اگریا و باراکا است که توسط ۱۵۰ بهره بردار کشاورزی کشت می‌شوند. ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام / م

آغاز برداشت سیب‌زمینی در دامغان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.