سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج خبرداد؛

برگزاری دوره تخصصی جست‌وجو و نجات در سیلاب

دوره تخصصی جست‌وجو و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان با حضور ۲۳ نفر از نجات گران فعال جمعیت هلال احمر کرج در سد کرج برگزار شد.

سید فتح الله هاشم نژاد، رئیس هلال احمر شهرستان کرج درگفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: دوره تخصصی جست‌وجو و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان با توجه به سیلاب های اواخر سال گذشته و فروردین سال ۹۸ و همچنین هشدارهای احتمال وقوع بارش های شدید در سال جاری و با هدف تربیت نجاتگران زبده و توانمند جهت جست‌و‌جو و نجات افراد گرفتار در سیلاب برگزار شد.

او افزود: این دوره تخصصی از ۲۹ مهر ماه و به مدت یک هفته با حضور استادان مجرب و ناظران  سازمان امداد و نجات کشور در استخر اداره ورزش و جوانان، رودخانه کرج و سد امیرکبیر برگزار شد.

هاشم‌نژاد گفت: در این دوره تخصصی نجاتگران با موضوعاتی از قبیل کمک های اولیه و فوریت های پزشکی در آب، آموزش شنای عملیاتی، اصول و مبانی هواشناسی و جریانات آبی و موانع، آشنایی با تجهیزات، اصول و مبانی ایمنی نجات در محیط های آبی، علایم و قوانین مسائل حقوقی در عملیات آبی،  آشنایی با اصطلاحات تخصصی محیط جغرافیایی، قایق های موتوری و پارویی، شیوه حمل غریق، مبانی رها سازی و درگیری داخل آب و انواع حمل غریق با تدریس استادان آشنا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج با اشاره به اینکه آموزش رکن اصلی ایجاد و حفظ آمادگی در جمعیت هلال احمر است، افزود: در پایان دوره تخصصی فوق، آزمون دوره به‌صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود و به نجاتگرانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه رسمی از طرف جمعیت اعطا خواهد شد. 

 

انتهای پیام/د.خ

 

آموزش برای مواقع بحرانی در هلال احمر کرج

برچسب ها: هلال احمر ، سیلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.