سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا به بهانه داعش قصد چنبره زدن بر میادین نفتی سوریه را دارد

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد برای جلوگیری از تصاحب میدان‌های نفتی شمال سوریه از سوی داعش، بخشی از نظامیان خود را در این کشور حفظ می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه مدعی شد به منظور جلوگیری از دسترسی عناصر گروه داعش به منابع و در آمد‌های نفتی در شمال شرقی سوریه، تعدادی از نیرو‌های نظامی خود را در این کشور حفظ می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت ما اکنون اقداماتی را در پیش گرفته ایم تا حضور خود را در دیرالزور تقویت کنیم تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم مانع دسترسی داعش به میادین نفتی شویم.

اسپر از اعلام اینکه چه تعداد نیروی نظامی این کشور در منطقه حضور دارند یا چه تعداد نیروی دیگر به منطقه اعزام می‌شوند، خودداری کرد.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد منابع نفتی در امنیت هستند. سربازان ما آنجا را ترک کرده و در حال ترک سوریه به سوی جا‌های دیگر هستند.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» دیروز در گزارشی تحت عنوان «خون برای نفت»، نوشت تصمیم واشنگتن برای حفظ بخشی از نیرو‌های نظامی خود در شمال‌شرق سوریه به منظور مبارزه با داعش نیست، بلکه با هدف «چپاول نفت» این منطقه صورت می‌گیرد. دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد تعدادی از نیرو‌های نظامی این کشور را با هدف آنچه وی مبارزه با تروریست‌های داعش خواند، در شمال‌شرق سوریه حفظ کند.

یک مقام آمریکایی آگاه به موضوع نیز اعلام کرد نیرو‌های نظامی در پایگاه‌های نزدیک به میدان‌های نفتی در دیرالزور مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ر
۱۱:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
هی مارک اسپر: یانکی خودتی مردک چه دارودسته دموکراتها که مولد داعش در منطقه بودند...اوباما و هیلاری کلینتون.............و چه جمهوریخواهان که دارودسته ترامپ هستند بطورخلاصه ختم کلام اینکه: ایالات متحده آمریکا با صرف چندین تریلیون دلار برای داعش و شاخه های منشعب از داعش و القاعده در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نیامده بودند که روزی هم بخواهند بروند اینها همه نقشه و سناریوی دقیق اجراء شده و در حال بازی و اکران هستند که برای منابع و ثروت خدادادی مردم منطقه بازی شده لاکن در هر کشوری با یک بهانه و با یک سکانس خاصی از اول هم معلوم بود که برای تصاحب چاههای نفت و گاز منطقه با ارتش سنتکام خود هجوم آورده اید و آرامش مردم منطقه را بهم زده اید.........انقلاب مردمی لیبی را با تبدیل کشور یکدست لیبی به شرقی و غربی با کشتار مردم لیبی با دست مردم لیبی تصاحب کردید و چاههای نفت و گازش را در یک تقسیم کاری با تروریستها همراه با اروپائیها در حال چپاول و غارت هستید و مردم غافل لیبی......هم از شرق و هم از غرب همدیگر را در حال کشتار و قلع و قمع هستند و در این بین راحت و آسوده ایالات متحده آمریکا و اروپا با کمک تروریستهای تحت حمایت خود چاههای نفت را غارت میکنند......برای غارت ثروت سودان مردم سودان را به جان مردم سودان انداختید تا همدیگر را کشتار کنند و سودان را به شمالی و جنوبی تقسیم کردید و با تقسیم کار بین ایالات متحده آمریکا و اروپا و عوامل تروریستهای تحت امرتان ثروت و منابع سودان را تاراج و غارت میکنید......و در هیچ نقطه ای از منطقه وسیع آسیا و غرب آسیا شما با مجوز و یا بدون مجوز وارد نشدید مگر با قدم نحس خود جنگ کشتار قتل غارت را به مردم منطقه تحمیل کردید و هر وقت از هر جائی در منطقه ترک محل کردید مردم رنگ آسایش و آرامش را حاکم بر زندگی روزمره خود دیدند.............
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
انشاءالله سوری های فراگرفته اند که چگونه سرزمینشان را از وجود افراد خائن داخلی و کشورهای اشغالگر منطقه ای و جنایتکار غربی آزاد کنند .