سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت رئیسه فدراسیون پزشکی:

باشگاه‌های ایران حرفه‌ای نیستند/ نباید هر ۴ روز یک بازی برگزار شود/ زیر ساخت‌ها فراهم شود در استقلال می‌مانم

دکتر نوروزی گفت: کمیته پزشکی فدراسیون نباید اجازه دهد در فوتبالی که هیچ چیز غیر از نامش حرفه‌ای نیست، مسابقات به این فشردگی انجام شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون پزشکی در خصوص مصدومیت شجاعیان و کریمی اظهار داشت: دانشمندان از شرایط روحی و روانی به عنوان یک عنصر مهم در آسیب‌های ورزشی یاد می‌کنند و امسال هم دیدیم که محسن کریمی شرایط روحی خوبی نداشت و دچار آسیب دیدگی شد. مصدومیت کریمی را به دلیل شرایط روحی و روانی او می‌دانم. داریوش شجاعیان نیز از نظر آمادگی جسمانی در بالاترین سطح بود و به طور میانگین در هر بازی ۱۴ کیلومتر دوندگی داشت، اما او هم از نظر روانی شرایط خوبی نداشت و با یک ضربه نه چندان محکم بازیکن حریف که اصولا نباید او را اینگونه مصدوم می‌کرد، دچار پارگی رباط صلیبی شد.


بیشتر بخوانید: خلیل زاده مصدوم شد


نوروزی در ادامه گفت: مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ باید بدانند که درست به پایان رساندن بازی‌های لیگ مهم‌تر زودتر به پایان رساندن آن است. در ایران باشگاه‌ها بازیکنانشان را از صبح تا شب در اختیار ندارند. چند هفته پیش در سن پترزبورگ بودم و سردار آزمون از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شده بود. او در دوران آسیب دیدگی موظف بود از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر در کلینیک باشگاه، روند درمانش را پیگیری کند. به همین دلیل او از ساعت ۶ به بعد نزد من آمد تا مچ پای او را ببینم، اما در ایران این طور نیست و بازیکنان در اختیار باشگاه هایشان نیستند.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با انتقاد از شرایط غیر حرفه‌ای باشگاه‌های داخلی عنوان کرد‌: در حال حاضر بستر حرفه‌ای در تمام باشگاه‌های دنیا فراهم است، اما در ایران اینگونه نیست. بازیکنان ۲ ساعت در تمرینات حضور دارند، پس از آن به خانه می‌روند و تا فردا خبری از آن‌ها نیست. کسی نمی‌داند بازیکنان در این فاصله چه تغذیه‌ای دارند، کجا هستند و تفریحات آن‌ها چیست.


بیشتر بخوانید: بازیکن استقلال زیر تیغ جراحی


عضو هیئت رئیسه فدراسیون پزشکی برنامه ریزی مسابقات لیگ را نادرست خواند و اظهار داشت: آقای فتاحی ما حرفه‌ای نیستیم! لطفا برای زودتر تمام کردن مسابقات ۴ روز به ۴ روز بازی برگزار نکنید. بازیکن ایرانی که از نظر ریکاوری شرایط آرمانی ندارد، نمی‌تواند با چنین شرایطی کنار بیاید. تیم‌هایی می‌توانند هر ۴ روز ۱ بازی برگزار کنند که به بهترین وجه ممکن ریکاوری کنند. باشگاه‌های ما حرفه نیستند و توانایی دادن تغذیه به بازیکنان را ندارند.

او افزود: کمیته پزشکی فدراسیون نباید ساکت بنشیند و  اجازه دهد در فوتبالی که هیچ چیز غیر از نامش حرفه‌ای نیست و زمین‌های آن مشکل دارد، مسابقات به این فشردگی انجام شود.

نوروزی گفت: در ایران از نظر پزشکی شرایط خوبی داریم و خیلی از بازیکنان مانند کنعانی زادگان، چشمی و نوازی در همین کشور روند درمانی خود را طی کردند. با این وجود مسئولان باید بازیکنان را درک کنند و بدانند که بازیکنان ایرانی در شرایطی نیستند که هر ۴ روز یک بار بازی کنند.


بیشتر بخوانید: پزشک استقلال جواب منتقدان را داد


معاون پزشکی باشگاه استقلال درباره شرایط ادامه همکاری خود با این باشگاه گفت: من از خانواده استقلال هستم و همیشه عاشق این تیم هستم، اما باید یک سری ساختار‌ها در این تیم رعایت شود. آقای فتحی اگر می‌توانید این ساختار‌ها را فراهم کنید، قطعا با شما خواهم ماند. هنوز هم به کلینیک باشگاه می‌روم و وظیفه من است که صورت رایگان به تیم کمک کنم، زیرا خودم را از خانواده استقلال می‌دانم. با این وجود باید برخی ساختار‌ها رعایت شود تا ما هم زیر سوال نرویم. اگر بازیکنان از صبح در باشگاه باشند و مسائل تغذیه‌ای و برخی چیز‌های دیگر زیر نظر من باشد، می‌توانم پاسخگوی صدمات و آسیب دیدگی‌های آنان باشم، اما وقتی بازیکنان فقط ۲ ساعت در تمرین باشند و پس از آن بروند، من هم هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم و تمام فشار‌ها روی من خواهد بود.

انتهای پیام/

اظهارات دکتر نوروزی درباره استقلال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.