سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

پیامبر و قرآن، عالی‌ترین تجلی خداوند در عالم جهان

امام جمعه اراک گفت: عالی‌ترین تجلی خداوند در عالم جهان پیامبر و قرآن است و ما شاگردان دانشگاه بزرگ انسانیت هستیم که استاد این دانشگاه پیامبر اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: دهه‌ی آخر ماه صفر اختصاص به وجود خاتم الانبیا پیامبر اسلام و وجود مبارک امام مجتبی و امام رضا (ع) دارد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: عالی‌ترین تجلی خداوند در عالم جهان پیامبر و قرآن است و ما شاگردان دانشگاه بزرگ انسانیت هستیم که استاد این دانشگاه پیامبر اسلام است.

او با بیان اینکه پیامبر اسلام، بشریت را از گرداب ذلالت نجات داده است گفت: هرچه در عشق پیامبر فداکاری کنیم باز هم کم است، زیرا بعد از خداوند اولین شخصیت عالم وجود پیامبر است و حیا، عصمت و کرامت و بزرگواری پیامبر بعد از خداوند از همه بالاتر است.

امام جمعه اراک ادامه داد: امیرالمومنین شاگرد پیامبر عظیم الشان اسلام است که دستور داد با اسیر مدارا کنید حتی اگر آن اسیر قاتل من باشد.

او با بیان اینکه نظافت از ایمان است گفت: احکام عبادی و زندگی که ما امروزه رعایت میکنیم را مدیون پیامبر هستیم که هزار و چهارصد سال قبل در رابطه با هر اعمالی در زندگی امروزه به ما احکام درست داده است و ما با رعایت احکام و دستورات اسلامی به سلامتی و تن درستی و افزایش طول عمر در دنیا و سعادت و رستگاری در آخرت می‌رسیم.

او با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن آمده است پیامبر تا زمانی که امت را شفاعت میکند خداوند این امت را عذاب نخواهد کرد در حالی که استغفار کنند پس عنایات پیامبر و استغفار ما را از عذاب الهی نجات می‌دهد و قطعا با استغفار، عنایات پیامبر شامل حال ما می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: الفبای تعامل در دنیا حتی با مشرکین، وفای به عهد است و آمریکا و رئیس جمهور آمریکا هیچگاه وفادار به عهد‌های خود نیستند.

او افزود: مادامی که آن‌ها به عهد و پیمان خود وفا میکنند شما نیز به عهد خود وفا کنید در حالی که بعد از ۴ ماه فرصت، گرگ‌های آدمخوار به نام متمدن به تعهدات خودشان وفا نکردند.

او ادامه داد: اسلام در زمان جاهلیت سفارش میکند به عهد و تعهدات خود وفا کنید و امروزه آمریکا در حالی که اسم خودشان را متمدن گذاشته اند خلف وعده میکنند.

او با بیان اینکه ما عهد شکن نیستیم گفت: عمل به وعده و تعهدات لکه ننگ برای مستکبرین و افتخار برای ماست.

او در ادامه بیان کرد: ایام سوگواری پیامبر اسلام را خدمت بقیه الله و رهبر فرزانه و مردم تسلیت عرض میکنیم و عزاداری روز ۲۸ ماه صفر را با عظمت در مصلی بیت المقدس اراک برگزار میکنیم، زیرا آنچه برای ما در آخرت می‌ماند رابطه‌ای است که با پیامبر برقرار کرده ایم.

امام جمعه اراک گفت: ملت ما هشیار هستند و دیدند اتفاقاتی که قبل از اربعین در عراق رخ داد توسط آمریکا صورت گرفته بود و آن‌ها تلاش میکنند جنگ طایفه‌ای و تفرقه ایجاد کنند، چون آن‌ها از روز اول با انقلاب اسلامی مشکل داشتند و امروزه که قدرت جمهوری اسلامی را میبینند آتش میگیرند و سعی میکنند فتنه گری کنند.

او ادامه داد: عراقی‌ها امروز میخواستند تظاهرات کنند تظاهرات سالم خوب است و تظاهرات اصولی دارد، زیرا حقوق مدنی است.

نماینده ی، ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی باید استان عزت و شرف باشد و همه ارگان‌ها باید فعال باشند و کار کنند تا کشور ما پیشرفت کند و اگر بدون کار و فعالیت و زحمت انتظار حقوق و مزایا داشته باشیم حرام و خیانت به کشور است.

انتهای پیام/ ر

خطبه‌های نمازجمعه اراک در سوم آبان ماه ۱۳۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.