سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه بار دیگر پلیس نظامی به سوریه اعزام کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حدود ۳۰۰ نیروی پلیس نظامی دیگر را از چچن به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حدود ۳۰۰ نیروی پلیس نظامی از نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه مستقر در جمهوری چچن به منظور اجرای وظایف ویژه در منطقه ۳۰ کیلومتری مرز سوریه - ترکیه، وارد سوریه شده اند.

هواپیمای حمل و نقل نظامی نیز بیش از ۲۰ دستگاه خودرو زرهی تایفان - یو و تایگر را از فرودگاه‌هایی در مناطق روستاو و کراسنودار به پایگاه حمیمم منتقل کردند. قرار است نیرو‌های پلیس نظامی وظایف خود را هر چه سریع‌تر در این منطقه آغاز کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد آن‌ها به برقراری امنیت، حفظ نظم و گشت زنی در این مناطق خواهند پرداخت. این نیرو‌ها همچنین قرار است به یگان‌های کرد در عقب نشنی از منطقه ۳۰ کیلومتری مرز سوریه - ترکیه کمک کنند.

نخستین گروه از نیرو‌های پلیس نظامی روسیه ۲۳ اکتبر وارد سوریه شدند.

سه شنبه گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در شهر سوچی روسیه دیداری داشتند و پس از آن دیدار و توافقاتی که در آن صورت گرفت آتش‌بس اعلام شد. بر اساس این توافقات کر‌دهای «ی‌پ‌گ» باید در مدت ۱۵۰ ساعت از مرز‌های ترکیه به ۳۰ کیلومتری آن بروند و نیرو‌های امنیتی ترکیه و روسیه مسئولیت انجام گشت‌های مشترک در آن منطقه را به عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.