سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج بیش از ۵۰ هزار مترمربع زمین از دست زمین خواران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد از باز پس گیری ۵۷ هزار مترمربع زمین‌های ملی از زمین خواران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبد الحمید بهبودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد با اشاره به اجرای حکم قلع و قمع بخشی از زمین‌های ملی موسوم به مهکویه اظهار کرد: این حکم بر اساس رای صادره از سوی مقامات قضایی شهرستان و با حضور ماموران پاسگاه انتظامی مهکویه و دیگر مسئولان و ضابطان مربوطه به اجرا درآمد.

او تصریح کرد: متخلفان با تصرف قطعه زمینی در این بخش از زمین‌های ملی، اقدام به کاشت غیر قانونی درختان انجیر و بادام کرده بودند که با تلاش و هوشیاری ماموران منابع طبیعی ۵۷ هزار متر مربع از این زمین‌ها رفع تصرف و تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد بیان کرد: این زمین‌ها با حمایت قاطع دادستان و عوامل نیروی انتظامی شهرستان و پس از ۲ سال پیگیری‌های مداوم قضایی خلع ید و از چنگال متصرفان و سودجویان خارج شد.

او همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های مختومه سنوات گذشته و گرفتن حکم قطعی و آزادسازی زمین‌های ملی افزود: به همین منظور بر اساس قانون با عوامل تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی و هر گونه تصرف زمین‌های ملی بدون اغماض و معطلی برخورد خواهد شد.

عبد الحمید بهبودی گفت: سامانه شبانه روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع منابع طبیعی شهرستان آماده پاسخگویی و ثبت گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/چ

بازپس گیری زمین های ملی از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.