سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین خبرها از وام مسکن/ زوج های تهرانی، غیر تهرانی و مجردها چقدر باید هزینه کنند؟

با توجه به این‌که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، هزینه این تعداد اوراق آن‌ها هشت میلیون تومان می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن که در شهریور، مهر، آبان و آذر ماه سال ۱۳۹۷ صادر شده‌اند، روی تابلوی فرابورس ایران تقریبا ۴۱ هزار تومان است.

همچنین قیمت اوراق تسهیلات شهریور و مهر سال جاری از ۴۰ هزار تومان عبور کرده است و هر ورق از اوراق فروردین تا مردادماه سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۴۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

در عین حال اوراق تسهیلات مسکن اردیبهشت و فروردین ۱۳۹۸ حدود ۶۸ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. اوراق تسهیلات مسکن آبان ماه سال ۱۳۹۶ که نزدیک به منقضی شدن است کمی بیشتر از ۳۴ هزار تومان معامله می‌شود.

با توجه به این‌که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، هزینه این تعداد اوراق آن‌ها هشت میلیون تومان می‌شود. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت خرید آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه شود.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهر‌هایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند و با این حساب باید حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید هشت میلیون تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهر‌های با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن، ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند. هم‌چنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی، حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

مجرد‌های تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجرد‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجرد‌های تهرانی باید برای خرید این اوراق چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ چهار میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته درصورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
بهرام
۲۲:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
زگهواره تا گووور وامی بجوی ...
اقا چرا باید مردم مجبور باشن از این بانکها پول ربوی بگیرن ؟ اقا تا کی باید یکسره کارگرو کارمند و کاسب و ... به فکر قسط خونه باشن ؟؟ اقا مگه قانون اساسی دولت رو موظف نکرده که مسکن رو برا همه افراد ایرانی مهیا کنه ؟ چرا باید بعد گذشت چهل سال از انقلاب مردم رو اینجوری مجبور کنید که سالهای سال از عمرشون رو واسه این وامها هدر بدن ؟ تحت عنوان زیبای وام مسکن و جعاله و غیره ! چرا مردم رو ازار میدین ؟؟؟؟ مگه مملکت بودجه نداره درامد نداره که بشه باهاش به متن صریح قانون اساسی عمل کنید ؟؟ اقا ما باید سر کی داد بزنیم ؟؟؟ منه ایرانی حقمه که خونه داشته باشم نه اینکه با هزار منت منو واسه یه سرپناه که حق طبیعی و قانونی منه تا اخر عمرم ببرن زیر پای وام این بانکهای نزول خور
مهدی وفاجو
۲۲:۳۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
دولت محترم از طریق کد ملی مستاجران بی خانه را خانه دار کن...من که نه بیمه دارم نه تحت پوشش بهزیستی ونه کمیته امدادهستم،چگونه با داشتن دو فرزند با خطاطی و مسافرکشی آینده ای برای خانواده ام مهیا کنم چگونه من میتوانم بدون حمایت دولت خانه دار شوم...مثل من خیلی هستند که در کشور با نگرانئ از آینده...شب را سر میکنیم..
مهدی وفاجو
۲۲:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام وام مسکن برای افرادی که تا بحال شرایط خرید منزل را نداشته اند باید طوری برنامه ریزی شود که همان مبلغ دریافتی وام را بصورت اقساط چند ساله پرداخت کنند،و دولت با توجه به درآمد های جدید شبکه گازی ،این سودهای غیر شرعی و اخلاقی را دولت پرداخت کند ویا اصلا برای این گروه خاص سودی در نظر نگیرند...
دولت از طریق کد ملی سرپرست خانوارها میتواند بی خانمان های آبرومند را شناسایی و دارا بودن فرزند در اولویت طرح ملی خانه دار شدن سرپرست خانوارهای مستأجر باشد...
با آرزوی داشتن دولتی دلسوز و با برنامه برای رفاه و امنیت کل مردم ایران...
محمد
۲۰:۰۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام والا ما ک تو استان بوشهر هستیم هر بانکی از مسکن ک مراجعه میکنیم میگن هنوز بخش نامه‌ای از تهران برای اضافه کردن وام خانه اولیها نزدن و همون ۱۲۰ میلیون قبل هست واز ۱۶۰ میلیون خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید