سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز در اردل تخریب شد

۱۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی غیرمجاز در شهرستان اردل تخریب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹ مزرعه پرورش ماهی سردابی قزل آلای غیرمجاز در حریم رودخانه بهشت آباد اردل در معرض خطر پدیده سیل و طغیان رودخانه قرار دارد که با ارزیابی کارشناسان و حکم قضایی از این تعداد ۱۰ واحد از آن‌ها تعطیل و تخریب شد و ۹ واحد دیگر که به صورت نیمه فعال در حال تولید هستند، اخطار تخلیه دریافت کردند و یا ملزم به ساماندهی کارگاه خود شدند.

او گفت: ظرفیت تولید مزارع پرورش ماهی غیرمجاز در شهرستان اردل یکهزار و ۵۰۰ تن در سال برآورد شد.

منصوری، با اشاره به اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفری در صنعت آبزی پروری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

منصوری افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از ۵۰۰ تن برسد.

او ادامه داد: با ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.

انتهای پیام/خ

تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا

برچسب ها: شیلات ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.