سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بانوان کارآفرین مستقر در نواحی صنعتی حمایت ویژه می‌شوند

مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در قزوین گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بانوان کارآفرین مستقر در نواحی صنعتی حمایت ویژه می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پروانه رامین مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی با بانوان کارآفرین، سرمایه گذار و بازرگان استان قزوین با اشاره به حمایت‌های ویژه سازمان صنایع کوچک از بانوان کارآفرین گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، حمایت با پرداخت یارانه برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برگزاری تور‌های تخصصی از مهمترین برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک است.

رامین افزود: به رسمیت نشناختن زنان کارآفرین در کشور علی الخصوص در استان‌های محروم، باعث بروز مشکلات بیشتر برای این گروه از فعالان عرصه تولید شده است.

او اضافه کرد: زنان کارآفرین فعال در عرصه اقتصاد به نوعی در حال جهاد هستند و در چندین جایگاه ایفای نقش می‌کنند،ب5 بانوان در هر زمینه‌ای فعالیت داشته باشند، منشا خیر و برکت هستند.

صدیقه ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هم در این جلسه گفت: مشکلات بانوان کارآفرین در استان رصد شده که مهمترین آن مشکلات ارزی، سرمایه در گردش، مالیاتی، وثایق، تهیه مواد اولیه است.

ربیعی افزود: این مشکلات در سطح ملی باید پیگیری شود و اگر این بخشنامه ها، دستورالعمل‌ها و قوانین ابلاغی بازنگری و در سطح ملی برای بانوان کارآفرین صادر شود شاید زمینه فعالیت بیشتر بانوان را در عرصه تولید و صنعت فراهم کند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک والبرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر براساس کیفیت و قانون مداری تمام امکانات را در اختیار تولید کننده قرار دهیم بانوان کارآفرین پیشرفت خوبی خواهند داشت.

زرآبادی افزود: بانوان کارآفرین در حوزه‌های دانش بنیان و فناورانه، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اند، تبعیض جنسیتی در بعضی حوزه‌های متاسفانه رخ می‌دهد در صورتیکه خانم‌ها دقیق‌تر و با کیفیت‌تر کارشان را انجام می‌دهند و سعی شود واحد‌های تولیدی بر اساس شایستگی و کیفیت کالا‌های تولید شده تسهیلات ریالی و ارزی در اختیارشان قرار گیرد.

این نشست تخصصی با حضور ۵۰ نفر از بانوان کارآفرین، سرمایه گذار و بازرگان استان قزوین و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در محل اتاتق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاروزی استان قزوین برگزار شد.

منبع : مهر 

انتهای پیام/ک

به رسمیت نشناختن زنان کارآفری باعث بروز مشکلات بیشتر برای این گروه شده است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.