سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه چینی «سوهو» گزارش داد؛

آمریکا جرئت چپ نگاه‌ کردن به روسیه را ندارد

یک روزنامه چینی در گزارشی دلیل ترس آشکار آمریکا از روسیه و خودداری از حمله به این کشور را برررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه چینی «سوهو» در گزارشی اعلام کرد آمریکا به این دلیل امکان حمله به روسیه را بررسی نمی‌کند که مسکو دارای تسلیحات راهبردی است؛ تسلیحاتی که راز تضمین امنیت این کشور به شمار می‌روند.

در این گزارش آمده است: آمریکا با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و با وجود آنکه مسکو بودجه وزارت دفاع را کاهش داده است، همچنان از روسیه می‌ترسد؛ چرا که روسیه به کمک تسلیحات راهبردی‌اش، آمادگی جنگی خود را بطور کامل حفظ کرده است.

به نوشته این روزنامه، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، روسیه ۷۰ درصد از زرادخانه تسلیحات راهبردی خود را حفظ کرد و همچنان قادر است حملاتی راهبردی از زمین، هوا و دریا انجام دهد.  روسیه، تنها کشوری است که در کنار آمریکا دارای چنین امکاناتی است.

در این گزارش همچنین به نقش «سه‌گانه هسته‌ای» روسیه و موشک‌های موجود در پایگاه‌های زیرزمینی و نیز حفظ کارکرد نبردی آن از زمان جنگ سرد اشاره شده است.

روزنامه سوهو در ادامه به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد اشاره کرد و گفته است: برخی در ابتدا تصور می‌کردند این اقدام، فشاری بر روسیه به شمار می‌رود؛ اما معادلات به سرعت و در پی مانور اخیر ارتش روسیه دگرگون شد. مسکو از طریق این رزمایش به تمامی جهان اعلام کرد روسیه با سلاح‌های راهبردی، ضامن امنیت خود است.

نویسنده این مقاله همچنین در پایان گزارش نوشته است روسیه وارد رقابت تسلیحاتی نخواهد شد و آمریکا جرئت نگاه به روسیه را تا دهه‌های آینده نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.