سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان خواستار شد؛

لزوم جلوگیری از جریانات جناحی در ورزش

امام جمعه کرمان گفت: چیزی که به شدت به ورزش ضربه می‌زند، جریانات جناحی و خطی است که اگر در ورزش ورود کند، ورزش را به نابودی می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با وی ضمن تبریک هفته‌ی تربیت بدنی و ورزش به جامعه ورزش استان، بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سراسر استان تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات و مسائلی که در ورزش خیلی خودش را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد نیاز است به خصوص در استان کرمان فکر جدی روی آن شود اینست، درست است شهر‌های مختلف در بعضی از رشته‌های ورزشی در صحنه‌های رقابت از قدیم الایام قوی‌تر بوده اند و در این رقابت‌ها معروف و مشهور شده اند، مثلاً بعضی مناطق در کشتی، برخی در وزنه برداری و تعدادی در فوتبال، اما استان کرمان نیز استانی پهناور، چهارفصل و به لحاظ آب و هوا طوریست که همه‌ی شرایط جور است تا این استان در یک نگاه کلی بتواند در ورزش‌های مختلف در سطح ملی و حتی فراملی خود را در نشان دهد و حرف برای گفتن داشته باشد.

او افزود: در ورزش چند پیش شرط وجود دارد که باید روی آن‌ها به صورت جدی کار شود، یکی از این‌ها که در رقابت‌ها مهم است و تأثیر خود را دارد، زیرساخت در هر ورزشی است و طبیعیست که از نظر زیرساخت در برخی مناطق استان، ما ضعف داریم و امیدوارم دولت و بخش خصوصی کمک کنند، زیرساخت‌ها متناسب با استعدادی‌های ورزشی هر منطقه‌ای رشد کند تا جوانان استان کرمان در حوزه‌های مختلف ملی و فراملی حرفی برای گفتن داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه استان کرمان ظرفیت لازم را هم در بحث ورزش‌های دسته جمعی و هم انفرادی دارد، تصریح کرد: دوچرخه سواری کرمان در گذشته، سال‌ها در کشور به صورت ویژه مطرح بود، یا در بعضی از مناطق کرمان اگر بستر دو و میدانی فراهم شود، ممکن است حرف جدی برای گفتن داشته باشند.

او بحث‌های خودباوری و روحی و روانی در کنار استعداد‌ها و ظرفیت‌ها را از دیگر این پیش شرط‌ها عنوان کرد و بیان داشت: تأثیر این بخش به مراتب از بخش اول (زیرساخت ها) بیشتر است.

 

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: بحث دیانت و اخلاق در حوزه ورزش خیلی تأثیرگذار است به طوری که توکل انسان را بالا می‌برد، استرس را کم می‌کند و روحیه جوانمردی را تقویت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تحریک غرور ملی در جوانان را از دیگر این موارد دانست و افزود: ورزش صحنه رزم و کار و زار است و از گذشته رسم بود قبل از نبرد، رجز می‌خواندند و در واقع این رجز خواندن، انرژی فرد را دوچندان می‌کرد و امروز نیز باید تلاش شود با تحریک غرور ملی و ایجاد خودباوری در فرد سبب انرژی واقعی در آن‌ها شویم.

او تصریح کرد: متأسفانه نکته‌ای که در ورزش وجود دارد و آن را ناسالم کرده، شباهت دیگریست که به صحنه‌ی رزم و کارو زار دارد، به عنوان مثال در ۸ سال دفاع مقدس، هر که واقعاً در صحنه کار و زار لیاقتش را داشت، به کار گرفته می‌شد و در حقیقت چیزی که باعث شد، فرد فرمانده شود، لیاقتش در صحنه جنگ بود و همیشه قوی‌ترین ها، نترس‌ترین ها، ایثارگرترین‌ها و شجاع‌ترین‌ها برای این کار انتخاب می‌شدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: در ورزش نیز باید این اتفاق بیفتد و این شایسته سالاری در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه کرمان گفت: واسطه گری در حوزه رقابت‌های میدانی ورزش باید در همه‌ی صحنه‌ها به یک ضد ارزش جدی تبدیل شود تا قوی‌ترین‌ها بالا بیایند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: ورزش یک جریان ارزشمندی در هر منطقه‌ای است که باید همه‌ی مسئولان را با خود درگیر و نگاهشان را مثبت کند، در حقیقت فاصله‌ای نباید بین مسئولان، مردم و ورزشکاران باشد، چرا که وجود این فاصله به پیشرفت ورزش ضربه می‌زند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: چیزی که به شدت به ورزش ضربه می‌زند، جریانات جناحی و خطی است که اگر در ورزش ورود کند، ورزش را به نابودی می‌کشاند، پس چنین جریاناتی نباید در ساختار جامعه ورزشی رخنه کند.

 

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با اشاره به اینکه توسعه متوازن استان در بخش زیرساخت‌ها در دستور کار است، بر توجه به شایسته سالاری تأکید و ابراز امیدواری کرد: این امر هم در درون دستگاه و هم در حوزه ورزش اتفاق بیفتد تا شایستگی‌ها بتواند استان کرمان را به جایگاه واقعی خودش در ورزش کشور برساند.

او افزود: امیدواریم همراهی مسئولان با حوزه ورزش همچنان تداوم داشته باشد و بتوانیم حمایت بنگاه‌های اقتصادی را در راستای عدالت اجتماعی سوق دهیم و ورزشکاران قهرمانمان را بدین شکل حمایت کنیم تا آن‌ها هم بتوانند پرچمدار افتخار این استان باشند.

پاریزی با تأکید بر اینکه محوریت اخلاق باید نهادینه و از کار‌های سیاسی اضافی در ورزش پرهیز شود، تصریح کرد: ورزش باید اقتدار و صلابت خودش را کاملاً مستقل حفظ کند و هم در کشور، هم در استان کرمان، هیچ ورزشکار، هیچ مدیری و هیچ هیئت ورزشی نباید وامدار هیچ گروه سیاسی باشد و باید کاملا ً مستقل و با توجه به شایستگی‌ها عمل کند تا بتواند جایگاه خودش را تثبیت و نهادینه کند.

انتهای پیام/ب

دیدار جامعه ورزش استان با امام جمعه کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.