سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی پل رودخانه سفید در تنگ چویل دیشموک

طرح احداث پل رودخانه سفید در تنگ چویل دیشموک کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواسته‌های دیرینه مردم دیشموک ساخت پل رودخانه سفید تنگ چویل کلنگ زنی پل رودخانه سفید، تنگ چویل دیشموک بود.
عدل هاشمی پور افزود: به همراه نماینده مردم باغملک در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت مکاتبه شد و ۶ میلیارد اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد.

هاشمی در خصوص راه‌های روستایی بخش دیشموک منتهی به این جاده گفت: قرار شد مشکلات تمامی جاده‌های منشعب از جاده اصلی همچون موردراز، شرنگ رنگ، باغکلک و بناری یک با اعتبارات مرکز حل شود.

او افزود: بهسازی و روکش جاده دیشموک به چاروسا و پاتاوه در دستور کار قرار دارد که با قرار دادن بودجه مناسب مشکل روکش آسفالت، تعمیر و بهسازی آن حل می‌شود.

هاشمی پور در خصوص آب شرب روستای مورخانی و روستا‌های همجوار گفت: قرار شد با ایجاد مخازنی در مورخانی مشکل آب شرب آن روستا و سایر روستا‌های اطراف با مشارکت آبفای روستایی استان حل شود.

علیرضا اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه نیز گفت: راه ارتباطی شهرستان باغملک به شهر دیشموک با احداث پل رودخانه سفید تنگ چویل از محل اعتبارات نفت کلنگ زنی شده است.

او افزود: ارتباطات مردم بخش دیشموک به علت قرابت ایلی با شهرستان‌های استان خوزستان از طریق این جاده محقق می‌شود و بیش از ۲۰ روستا از همین پل تردد می‌کنند و علاوه بر روستا‌های اطراف جمعیت ۷۰ هزار نفری از حوزه دشمن زیاری، چاروسا و دیشموک از این جاده به خوزستان تردد دارند.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در خصوص جاده ده قاضی هم گفت: پیمانکار جاده ده قاضی به علت کار نکردن پیمانکار خلع ید شد و بلافاصله پس از مشخص شدن پیمانکار جدید عملیات آسفالت جاده دو روستای ده قاضی و امیرآباد شروع خواهدشد.

او افزود: جاده آجم به دیشموک نیازمند اعتبار ویژه‌ای است تا مشکل پل و جاده روستای آجم حل و زیرسازی و بهسازی آن آغاز شود.
پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: ساخت پل رودخانه سفید تنگ چویل به طول ۴۸ متر در دو دهانه ۲۴ متری آغاز خواهد شد.

او افزود: اعتبار این طرح ۳۲ میلیارد ریال بوده که قرار است ظرف مدت ۸ ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص معارضات محلی در خصوص احداث پل گفت: اگر پل مذکور در محدوده زمین‌های اهالی باشد بایستی مراحل قانونی آن طی و شکایت مربوطه را به واحد حقوقی ارائه شود.

او افزود: با حضور کارشناس رسمی دادگستری زمین‌های اطراف پل قیمت گذاری و حق مردم ومالکان به آنان پرداخت خواهد شد.
نیک اقبالی ادامه داد: با وجود شرایط اقتصادی خاص کشور این طرح تامین اعتبار شده و پیمانکار آن هم مشخص شده است.
 
انتهای پیام/ک

کلنگ زنی پل رودخانه سفید در تنگ چویل دیشموک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.