سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان کرج، سفیران فرهنگی

طرح سفیران فرهنگی دانش آموزی با هدف آموزش مهارت ها و حقوق شهروندی به دانش آموزان البرزی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، صبح امروز آیین رونمایی از طرح سفیران فرهنگی دانش آموزی با هدف آموزش مهارت ها و حقوق شهروندی به دانش آموزان و اولیای آن ها توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

علی‌اصغر کمالی‌زاده، شهردار کرج با اشاره به طرح سفیران فرهنگی گفت: غالب مشکلاتی که در سطح‌ شهر به چشم‌ می‌خورد، حاصل از نبود فرهنگ بوده و این فقدان فرهنگ نیز در نتیجه عدم آموزش متناسب با اصول شهروندی است.

او با بیان این‌که تعداد شهروند در کرج کم است و بیشتر افراد ساکن کرج هستند، افزود: شهروند کلمه پرمعنایی است که مسئولیت بسیاری را به دنبال دارد.

شهردار کرج با بیان این‌که دانش‌آموزان تأثیرگذار ترین و تأثیرپذیر ترین قشر جامعه هستند، گفت: امیدواریم با کمک آموزش و‌ پرورش بتوانیم شهروندانی مسئولیت پذیر را به جامعه بسپاریم.

علیرضا رحیمی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در تشریح طرح سفیران فرهنگی دانش‌آموزی گفت: بیش از ده هزار کتاب آموزش حقوق و اصول شهروندی به چاپ رسیده است و در اختیار دانش آموزان استان البرز قرار خواهد گرفت.

او افزود: این طرح و این همایش که حاکی از رویکرد پررنگ اجتماعی مجموعه شهرداری و‌ شورای شهر کرج است با همکاری اداره کل آموزش و پرورش البرز به‌منظور ساختن جامعه‌ای سالم و اهل قانون برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: اگر قرار است دانش آموزان به‌سوی قله‌های پیشرفت پرواز کنند باید مدرسه و اولیا به عنوان دو بال دانش‌آموز درکنار هم باشند.

او با بیان این‌که توسعه مشارک مردم ملاک پیشرفت و تعالی در کشور و دنیا است، افزود: مدیر مدرسه و مدیر کل آموزش و‌ پرورش نیز بدون کمک و مشارکت اولیا قادر به هیچ کاری نیست و جوهره پیشرفت، مشارکت است.

غرفه‌های قومیت‌ها و استان‌های کشور مانند استان‌های همدان، لرستان، قم و مرکزی و‌... و همچنین غرفه‌های سازمان‌های تابعه شهرداری کرج از جمله سازمان سیما منظر و فضای سبز، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان آتشنشانی نیز به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان و اولیا با فرهنگ قومیت‌ها و اصول شهروندی توسط انجمن‌های اولیا و مربیان و کارمندان شهرداری برگزار شد.

فرخی، رئیس انجمن اولیا و مربیان یکی مدارس ناحیه۳ آموزش و پرورش گفت: هدف ما از برگزاری این‌ غرفه‌ها انتقال فرهنگ و‌ تمدن قومیت‌ها و گذشتگان‌مان به فرزندان‌مان است.

عبدی دبیر آموزش و پرورش از ناحیه۴ آموزش و پرورش کرج در بازدید از غرفه‌ها گفت: آن‌چه که بنده و همکارانم در کلاس‌‌های درس درمورد حقوق شهروندی و مسئولیت‌های شهروند به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم این‌جا به‌صورت عملی به دانش‌آموزان نشان داده می‌شود.

فیضی، دانش‌آموز ناحیه یک آموزش و پرورش کرج گفت: قول می‌دهم وقتی بزرگ شدم راجع به هرچیزی که امروز یادگرفتم کتاب بنویسم.

انتهای پیام/د.خ

رونمایی از طرح سفیران فرهنگی دانش آموزی در کرج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.