سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالمهدی: اجازه باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی را در عراق نمی‌دهیم

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد دولت این کشور به نیرو‌های آمریکایی که از سوریه عقب‌نشینی می‌کنند، هیچ مجوزی برای باقی ماندن در عراق نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه آر تی، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد دولت این کشور اجازه نخواهد داد نیرو‌های آمریکایی در عراق باقی بمانند.

وی در ادامه افزود: هرگونه حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق، باید با اجازه دولت این کشور باشد.

عادل عبدالمهدی همچنین اعلام کرد مقامات کشورش اقدامات قانونی را در این خصوص بکار خواهند گرفت. وی از جامعه جهانی و سازمان ملل نیز خواست تا وظیفه خود را در این خصوص انجام دهند.

شبکه تلویزیونی العراقیه نیز در خبری اعلام کرد: عادل عبدالمهدی گفت برخلاف اعلام برخی رسانه ها، دولت به نیرو‌های آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده اند، اجازه نداده در خاک عراق باقی بمانند. نخست وزیر عراق تأکید کرد حفظ حاکمیت کشور از احترام به حقوق و آزادی‌های مردم و نیز تقویت نیروی داخلی برای حفظ امنیت و حاکمیت کشور به دست می‌آید.

این شبکه همچنین تصریح کرد نخست وزیر عراق اعلام کرده فردا خطاب به مردم این کشور درباره آخرین تدابیر مربوط به اصلاحات فوری سخنرانی خواهد کرد. عبدالمهدی همچنین از ارائه پیشنهاد ترمیم کابینه به مجلس عراق خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.