سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه راه‌کار‌های مناسب برای کنترل جمعیت سگ‌های کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت:از ابتدای سال۹۸ کارگروه‌هایی باهمکاری مراکز پژوهشی به منظور ارائه راه‌کار‌های مناسب برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد برگزار شده است.

احمد خیری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: فقدان فضای مناسب و عدم سیاست‌گذاری‌های صحیح کنترل جمعیت باعث افزایش چشمگیر سگ‌های ولگرد در سطح شهر شده، به همین منظور نیز کارگروه‌هایی تخصصی توسط سازمان مدیریت پسماند کرج با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی برگزار شده است.

او بااشاره به نتایج مفید برگزاری کارگروه‌ها افزود: سعی داریم با فرهنگ‌سازی از میزان غذارسانی به سگ‌های ولگرد کاسته و همکاری شهروندان را با تیم‌های گشت‌زنی تقویت کنیم.

خیری گفت: کلینیک‌های تخصصی دامپزشکی مدیریت پسماند با توان بیشتری مشغول به کار هستند و قرارداد عقیم‌سازی ۱۲۰۰ قلاده سگ نیز تا پایان سال با دامپزشکان منعقد شده است.

او با اشاره به این‌که گوشواره‌های زرد رنگ نشانه‌ی سگ‌های عقیم‌شده و سالم است، افزود: پس از تزریق واکسن، سگ‌های عقیم شده به محیط شهری بازگردانده می‌شوند.

او با بیان این‌که جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان کرج از مدیریت شهری است، افزود: افزایش اکیپ‌های گشت زنی، افزایش ظرفیت پناهگاه سگ‌ها و احداث پناه‌گاه جدید از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در مدت اخیر بوده است.

انتهای پیام/د. خ

ازدیاد سگ‌های ولگرد دغدغه شهروند و شهرداری کرج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.