سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میدان دام تربت حیدریه اصلی‌ترین مرکز تامین گوشت قرمز خراسان رضوی

فرماندار تربت حیدریه گفت: تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن بزرگترین بازار دام شرق کشور هنوز نتوانسته از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

علی رستمی فرماندار تربت حیدربه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: نبود صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی گوشت قرمز و خروج دام زنده از دلایل این وضعیت است و با وجود در اختیار داشتن حجم قابل توجه دام سبک و سنگین، نبود کشتارگاه صنعتی از جمله مشکلات اساسی این حوزه است.

او ادامه داد: با توافق صورت گرفته کشتارگاه صنعتی این شهر در آینده نزدیک عملیاتی و راه‌اندازی می‌شود که در صورت تحقق آن بخشی از کمبود‌های موجود در این بخش رفع خواهد شد.

فرماندار تربت حیدریه بر لزوم جلوگیری از خروج غیرقانونی، قاچاق دام و نظارت بر محموله‌های دام و طیور نیز تاکید و بیان کرد: سالیانه ۱۰۰ هزار تا ۱۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین از تربت‌حیدریه خارج می‌شوند که جلوگیری از این امر نیازمند راه اندازی پست کنترل و قرنطینه در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شیردل کامه است.

رستمی گفت: تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن ۳۱۲ هزار راس دام سبک و ۱۶۰ هزار راس دام سنگین به ترتیب با ۴.۳ و ۴.۶ درصد بخش مهمی از گوشت قرمز شهر مشهد و سایر شهرستان‌های اطراف را تامین می‌کند.

انتهای پیام //ز. ج
 


سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از تربت‌حیدریه خارج می‌شوند

برچسب ها: دامپزشکی ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.