سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صیانت از مردم یکی از کارکرد‌های مهم پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه، صیانت از مردم را یکی از کارکرد‌های مهم پدافند غیرعامل دانست و گفت : پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های امنیت پایدار است و باید مردم را نسبت به شناخت این مقوله بیشتر و بهتر آگاه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،غلامرضا مرتضوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه به مناسبت هفته پدافندغیرعامل، تبیین نقش، جایگاه، کارکرد‌ها و دستاورد‌های پدافندغیرعامل را در میان مردم ضروری دانست و گفت : باید این مقوله را در میان مردم فرهنگ‌سازی و فراگیر کنیم.

او پدافندغیرعامل را از مولفه‌های مهم امنیت دانست و گفت : باید در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در هیچ مقطعی خدمات‌رسانی به مردم قطع نشود و خدمات ضروری را به موقع به مردم ارائه کنیم.

او مردم را پایه و محور اصلی اهداف پدافند غیرعامل دانست و گفت: بدخواهان نظام به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند و این توطئه خود را در قالب القای بی‌تفاوتی در میان مردم دنبال می‌کنند که با هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه خنثی شده است.

او با اشاره به توطئه‌های دشمن در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی در چند سال اخیر، گفت: با هوشیاری مسئولان نظام و همراهی خوب مردم اکنون کشور به مرحله آرامش رسیده و مشکلات نیمه اول سال را پشت سرگذاشته‌ایم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کرمانشاه به تدوین سند جامع استانی پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد این سند انجام شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در حال تکمیل آن هستیم.

مترضوی، سند جامع پدافندغیرعامل استان را چراغ راه مسئولان در این حوزه دانست و افزود: این سند پس از تصویب در شورای استانی و سپس کشوری قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

او به تهیه و تدوین طرح پدافندی شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در قالب چهار بخش تهیه و تدوین می‌شود.

او مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری، ساختمان‌ها و ابنیه‌های موجود در شهر و مراکز خدمات‌رسان عمومی مانند بیمارستان‌ها را در دستور کار شورای پدافند استان دانست و خواستار همکاری هرچه بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف پدافندغیرعامل شد.

او با اشاره به نامگذاری امسال به نام «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید»، گفت: برنامه‌های هفته پدافندغیرعامل از هشتم الی چهاردهم آبان برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی از جمله همایش و دوره‌های آموزشی در سطح استان تدارک دیده شده است.

 

 

انتهای پیام/د

پدافند غیرعامل را در میان مردم فرهنگ‌سازی و فراگیر کنیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.