سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیت عامل ایمیدرو در مراسم رونمایی و بهره برداری مطرح کرد؛

معضل فعالیت پراکنده برای بومی سازی در کشور

غریب پور گفت: فعالیت‌های پراکنده‌ای برای گسترش بومی سازی در کشور انجام می‌شود، اما نیاز به طراحی ساختاری یکپارچه وجود دارد

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور رئیس هیت عامل ایمیدرو در مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد اظهار کرد: بخش خصوصی و انجمن صنفی فولاد ایران با سابقه نه چندان طولانی باز هم درخشید و امروز شاهد چندمین دستاورد آن‌ها هستیم؛ ایجاد تعامل بین خریدار و تولید کننده بدون شک هم راستا با نهضت ساخت داخل است و می‌تواند فواید بسیاری به دنبال باشد.

او با تاکید بر فعالیت‌های پراکنده‌ای که در بخش‌های مختلف کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: باید ساختاری یکپارچه برای هم جهت شدن فعالیت‌ها داشته باشیم؛ این سامانه از دستاورد‌های مورد تایید سازمان است و به زودی اطلاعات اولیه را برای گسترش این تعامل در این حوزه و سایر صنایع تزریق خواهد شد.


بیشتر بخوانید: چرا معادن ایران امن نیستند؟ / معدن، سرمایه‌ای خفته تنها روی کاغذ


غریب پور گفت: ستاد زنجیره فولاد به زودی تمام موضوعات مربوط به این حوزه را پی‌گیری خواهد کرد، احیای ستاد زنجیره فولاد با همکاری مناسب وزیر صمت انجام شد و قطعا از دستاورد‌های انجمن فولاد در آن بهره خواهیم برد.

رئیس هیت عامل ایمیدرو گفت: نیاز ارزی صنعت فولاد در سال ۹۸ از ۱۰۰ دلار به ۷۵ دلار در ازای هر تن کاهش پیدا کرده است و امیدوار هستیم سال‌ آینده شاهد ارائه امار‌های مناسب این طرح باشیم. صنعت فولاد ایران رو به گسترش است و در ۶ ماهه ۶ ملیون صادرات را تجربه کرده است؛ در شرایطی که رشد فولاد متوسط دنیا ۳.۵ درصد بود ما رشد ۶.۵ درصدی را تجربه کردیم.

احیای ستاد زنجیره فولاد در ایمیدرو

خداداد غریب پور رئیس هییت عامل ایمیدرو در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث سامانه بومی سازی یکی از اقدامات مناسبی بود که از واردات جلوگیری کرده و ظرفیت‌های کشور را به صورت یکپارچه در اختیار صنعتگران قرار می‌دهد.

او ادامه داد: ما در امیدرو بانک اطلاعاتی بزرگی داریم که در اختیار این سامانه قرار خواهد گرفت؛ امیدواریم تا تمام تجهیزاتی که قابلیت تعمیق دارند از این طریق به دست صنعتگران برسند.

غریب پور تاکقد کرد: نکته حائز اهمیت انجاست که چنین دستاوردی در بخش خصوصی به ثمر رسیده و این ارزش ان را چند برابر می‌کند؛ صنعت فولاد یکی از صنایع قدرتمند کصور است که روز به روز گسترش پیدا می‌کند؛ ما توانستیم حدود ۲۵ دلار نیاز ارزی برای هر تن فولاد تولیدی را کاهش دهیم؛ این سامانه هم نیاز ارزی کشور به تجهیزات وارداتی را کاهش داده و استقلال کشور را به همراه خواهد داشت

رئیس هیت عامل ایمیدرو با تاکید قابلیت حظور شرکت‌های دانشبنیانی که در زمینه ساخت قطعه یا تجهیز فعالیت می‌کنند گفت: میزان تولید فولاد ما در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید؛ امسال ما به ۲۸ میلیون تن تولید حقیقی دست پیدا کردیم و میزان صادرات ما به حدود ۹ میلیون تن رسید که قصد داریم به زودی به ۱۰ میلیون تن برسد.

او تصریح کرد: اقدامات لازم برای احیای ستاد زنجیره فولاد انجام شده و با فعال شدن ان امور مربوط به توانمند سازی، مشکلات اجرایی و غیره از آن پی‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

نیاز ارزی صنعت فولاد در سال ۹۸ از ۱۰۰ دلار به ۷۵ دلار کاهش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.