سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای نسخه نویسی الکترونیکی جلوی قاچاق معکوس دارو را می‌گیرد/ وزارت بهداشت از برنامه ششم توسعه عقب است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی جلوی قاچاق معکوس دارو و بازار سیاه را در کشور می گیرد.

حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت مکلف است که پرونده الکترونیک سلامت، سیستم نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیکی و راهنما‌های بالینی را در سراسر کشور اجرا کند و متأسفانه وزارت بهداشت از برنامه ششم توسعه عقب است.

او ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت راه اندازی شده است، اما این طرح تا زمان اجرای نسخه نویسی الکترونیکی کامل نمی‌شود و پرونده الکترونیکی بدون اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی بی فایده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: نسخه نویسی الکترونیکی باعث رفع مشکلات زیادی در حوزه دارو می‌شود، اما متأسفانه این طرح در کشور عملیاتی نشده است.

عابدی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم امروز بحث قاچاق معکوس دارو و ایجاد بازار سیاه دارویی در کشور است که این موضوعات با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به راحتی برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید: نصب کارت خوان هیچ ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد


او گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در حالی در سراسر کشور عملیاتی نشده است که برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اسناد خود را به صورت الکترونیکی به صندوق‌های بیمه‌گر ارسال می‌کنند و من معتقدم که خواندن نسخه‌های تجویزی بیماران با اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی برطرف می‌شود.
انتهای پیام/

آخرین جزئیات از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.