سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۹۰ در صد گازهای ترش در از سوی شرکت نفت و گاز کارون

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: در بحث خدمات زیست محیطی در موضوع جمع آوری گاز‌های ترش بیش از ۹۰ درصد از گاز‌ها جمع آوری شده است.

غلامرضا مفیدی، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: حدود ۱۵ هزار کیلومتر وسعت منطقه شرکت کارون است، یک میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم. ۶۰۰ میلیون فوت گاز تولید می‌کنیم که ۱۴ کارخانه کار تصفیه گاز را برعهده دارند.

او با بیان اینکه ۴۵ مشعل در شرکت بهره برداری نفت و گاز کار است بیان داشت: در بحث خدمات زیست محیطی در موضوع جمع آوری گاز‌های ترش بیش از ۹۰ درصد از گاز‌ها جمع آوری شده است.

مفیدی تصریح کرد: اقداماتی برای جمع آوری ۱۰ درصد باقی مانده در دست اجراست، اما با توجه به قدیمی بودن تاسیسات این شرکت برای بهسوزی مشعل‌هایی که اکنون در حال سوختن هستند سال گذشته یکی از مشعل‌ها راه انذازی شد و امروز هم بار دیگر یکی از مشعل‌هایی که با توان داخلی در خود مناطق نفت خیز راه اندازی شده است به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ادامه داد: تماما کالا‌ها از درون استان تامین شده با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال. برای اولین بار این بهسوزی از سوی نیرو‌های خود مناطق انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: حدود ۱۰ میلیون فوت گاز اضافی برای بهسوزی مشعل‌ها ناچتر بودیم که راهی فلر‌ها کنیم که با بهره برداری از این مشعل‌های بهسوز از سوختن ۱۰ میلیون فوت گاز در روز جلوگیری کردیم و در جهت بهبود محیط زیست گام مهمی است.

مفیدی در پایان اظهار داشت: آمادگی داریم با سایر شرکت‌های نفتی این دستاورد‌ها را به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام/م

توجه به امر جمع آوری گازهای ترش

برچسب ها: شرکت نفت ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.