سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرایی شدن برنامه‌های تغییر و اصلاح الگوی کاشت در کهنوج

مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت:به منظور حفظ منابع آبی، خاکی و با منظور نمودن درآمدزایی مطلوب بهره برداران در کهنوج برنامه تغییر الگوی کاشت با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا حیدری مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت: کاهش سطوح زیر کشت محصولات آب بر از جمله ذرت دانه‌ای و جایگزینی با محصولاتی نظیر لوبیا چشم بلبلی، ماش و ارزن از جمله برنامه‌های بخش کشاورزی بوده، که با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

حیدری افزود: سطح کشت ذرت دانه‌ای که در ابتدای این دولت حدود دو هزار هکتار بوده است که با اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تغییر الگوی کاشت و مدیریت منابع آبی و خاکی، به پانصد هکتار کاهش و در عوض محصولاتی تابستانه کم آب بر، نظیر لوبیا چشم بلبلی، ماش و ارزن با سطحی بیش از ۱۵۰۰ هکتار جایگزین گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج گفت: ارزن از جمله محصولاتی بود که در تابستان امسال با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه و در سطحی بیش از پانصد هکتار کشت و جایگزین ذرت دانه‌ای گردیده است.

او تصریح کرد: این برنامه تغییر الگوی در کشت‌های پاییزه نیز با محصولاتی نظیر کلزا، عدس، لوبیا چیتی، کاهو، کلم پیچ و بروکلی، کدو حلوایی، کدو خورشتی و هویج انجام شده است.

حیدری بیان داشت: افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان کهنوج در سنوات اخیر در دستور کار قرار گرفته و با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده است.

اوافزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴۰۰ تن حبوبات و بیش از ۱۲۵۰ تن ارزن از مزارع این شهرستان برداشت و به بازار مصرف منطقه و استان‌های همجوار عرضه و بخشی از محصول لوبیای چشم بلبلی نیز به صورت تازه خوری به فروش میرسد.

انتهای پیام/س

استقبال کشاورزان از  برنامه تغییر الگوی کاشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.