سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادپور خبرداد:

جشنواره توليدات ويديويي راه اندازي مي شود

وزارت ارشاد پس از پاكسازي جشنواره فيلم فجر از نمايش توليدات ويدئويي و اقدامات جديد در حوزه ريشه كني اقدامات تخريبي در سينما مانند نمايش توليدات ويدئويي در حوزه اكران، با همكاري معاونت سينمايي و موسسه رسانه هاي تصويري به دنبال راه اندازي جشنواره فيلم هاي ويدئويي است.

عليرضا سجادپور مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما

باشگاه خبرنگاران

گفت:در سال هاي گذشته به دليل كاهش توليد فيلم در سينماي كشور به بخشي از فيلم ها با ساختار ويدئويي مجوز نمايش در جشنواره هاي داخلي داده شد و حضور آن ها در نوبت اكران در سينماهاي كشور قرار گرفت.

وي افزود: هدف از حضور اينگونه فيلم ها در چرخه اكران بهبود شرايط نمايش فيلم ها در سينماهاي كشور است.

معاونت نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: تيم جديد مديريت سينما با ورود تله فيلم ها با برخورداري از ساختار ويدئويي به چرخه اكران در اين صنعت موافق نبود.

سجادپور اضافه كرد: قالب تله فيلم هاي ويدئويي تنها مناسب نمايش در شبكه نمايش خانگي از طريق موسسات رسانه اي و برخي جشنواره ها است.

معاونت نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ادامه داد: توليدات ويدئويي قابليت اكران در سينما را ندارند و اين جريان منفي و مخرب در اين صنعت را متوقف خواهيم كرد.

سجادپور ابراز داشت: اين پديده در دوره هاي قبلي در سينماهاي كشور شكل گرفته بود و ما به دنبال ريشه كني آن در سينما هستيم.

معاونت نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد بيان كرد: جشنواره فيلم فجر با ساختاري مستقل ،‌توليدات سينمايي داخلي را در كنار محصولات خارجي مورد بررسي و ارزيابي قرار مي دهد.

وي افزود: معاونت سينمايي با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سال آينده جشنواره توليدات ويدئويي را كمك موسسه رسانه هاي تصويري برپا مي كند.

معاونت نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد گفت: آثار ويدئويي كاركرد خاص خود را در حوزه فرهنگ و هنر داشته و نمي توان منكر جايگاه اينگونه توليدات در بستر فرهنگ سازي شد.

سجادپور اظهار داشت: اكران توليداتي از قبيل خاك و آتش كه در سينماهاي كشور اكران شد، ‌داراي مجوز سينمايي بوده و نمايش آن كاملا قانوني بود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.