سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه عالی دفاع ملی؛

همایش" دفاع سایبری" برگزار شد

همایش دفاع سایبری با حضور جمعی از مسئولين لشكری و كشوری در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه عالی دفاع ملی ؛ همایش دفاع سایبری ديروز، با توجه به نقش و جایگاه دانشگاه عالی دفاع ملی در ساختار سازی تفكر راهبردی در سطح كشور در حوزه های كلان ، بویژه در حوزه دفاع ملی با در نظر گرفتن تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی كل قوا در این دانشگاه برنامه ریزی و برگزار شد.

گفتني است ؛در این همایش ضمن بررسی مبانی نظری دفاع سایبری و مطالعه فعالیتهای صورت گرفته توسط كشورهای مختلف در این حوزه، انواع تهدیدات و فرصتهای مرتبط با این فضا بررسی و نقش و جایگاه بخشهای مختلف در ساختار دفاع سایبری تبیین شد.

رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش با اشاره به زیرساختهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در كشور ، برخی از راهكارهای در دست اقدام برای ارتقای امنیت در كنار ارایه سرویسهای بهتر در این حوزه از جمله شبكه ملی اطلاعات را تشریح كرد.

 ابراهیم سحن بیگی، رییس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز به بیان تهدیدات، چالشها و فرصتهای این فضا و راهكارهای مناسب در كشور در این حوزه پرداخت.

سردار سرتیپ پاسدار  حسن باقری ، رییس سازمان سایبری نیروهای مسلح از دیگر سخنرانان این همایش یكروزه بود كه در خصوص ساختارها و اقدامات مورد نیاز كشور در بخشهای مختلف در راستای تحكیم دفاع سایبری در كشور سخنرانی كرد.

لازم به ذكر است ؛ در ادامه برگزاری این همایش، مقالات تخصصی در حوزه تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت ، مبانی نظری و مطالعات تطبیقی فضای سایبر و دفاع سایبری توسط كارشناسان این حوزه ارایه شد./خ2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.